ثبت پنج شهر ملی از ظرفیت‌های قابل توجه استان کرمان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: ۵ شهر ملی( راین شهر چاقو،  سیرجان شهر گلیم، قلعه گنج شهر حصیر، شهربابک شهر فیروزه، و کرمان شهر قالی) از ظرفیت‌های استان برای معرفی به لبنان است. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ فریدون فعالی در سومین کارگروه توسعه صادراتی استان کرمان که با حضور رایزن بازرگانی […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: ۵ شهر ملی( راین شهر چاقو،  سیرجان شهر گلیم، قلعه گنج شهر حصیر، شهربابک شهر فیروزه، و کرمان شهر قالی) از ظرفیت‌های استان برای معرفی به لبنان است.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ فریدون فعالی در سومین کارگروه توسعه صادراتی استان کرمان که با حضور رایزن بازرگانی ایران در لبنان برگزار شده بودف گفت: صنعت گردشگری یک صنعت پیشرو و پاک است ، محور توسعه در بسیاری از کشورها امروز گردشگری قرار داده شده است  یک تنه بزرگ به صنعت نفت و معدن می‌زند.
 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان افزود: در استان کرمان ۸۰۰ اثر در ثبت جهانی داریم و در سه ماهه اول سال ۷۹ درصد نسبت به ادوار گذشته رشد گردشگری را تجربه‌ کرده‌ایم که علت آن تغییرات جدی در تامین  زیر ساخت‌هاست.

وی تاکید کرد: تنوع اقلیم و فرهنگ باعث شده که بیش از یک سوم  صنایع دستی  کشور در کرمان تجمع داشته باشند و حتی از کیفیت بهتری هم برخوردار باشند،  در حوزه صنایع دستی، ۱۰۱ رشته صنایع دستی در استان کرمان داریم و بالغ بر ۷۰ هزار هنرمند در استان کرمان مشغول هستند که ۵۰۰ میلیارد تومان تولید سالانه محصولات صنایع دستی استان است.

فعالی اذعان کرد: این آمار و ارقام با توجه به وجود یک شهر جهانی، ۵ شهر ملی( راین شهر چاقو،  سیرجان شهر گلیم، قلعه گنج شهر حصیر، شهربابک شهر فیروزه، و کرمان شهر قالی) در حوزه صنایع دستی در استان کرمان نشان از ظرفیت‌های بسیار خوب استان دارد.

وی با بیان این‌که نگاه ما در حوزه صنایع دستی صرفاً حمایتی است و حمایت از هنرمندان جزو سیاست‌ها و برنامه‌های ما است، تصریح کرد: باید بستری برای فروش محصولات خانگی صنایع دستی ایجاد شود و اگر فضای خانه خلاق صنایع دستی ایجاد شود، میراث فرهنگی بازارچه‌هایی را تحت این عنوان ایجاد می‌کند تا محصولات را به فروش برساند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان  به صادرات چمدانی اشاره کرد و گفت: میزان ۱۰۰ دلار در کل کشور تخمین زده شده است اما آمار رسمی  دقیقی از میزان بار مسافران در خرید صنایع دستی وجود ندارد.

فعالی خاطر نشان کرد: حدود ۲۲۶ میلیون دلار  محصولات صنایع دستی استان به شرق آسیا و اروپا صادر شده است ضمن اینکه در طول سال ،۲۰ هزار متر گلیم شریکی پیچ،  فیروزه ۱۰۰ میلیارد تومان و.. جمعا  ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش محصولاتی است که در استان تولید می شود که قابلیت صادرات دارند.

انتهای خبر/ طهماسبی




ثبت پنج شهر ملی از ظرفیت‌های قابل توجه استان کرمان است

منبع:آرمـان
? ثبت پنج شهر ملی از ظرفیت‌های قابل توجه استان کرمان است