ثبت بیش‌ترین بارندگی استان در بافت و رابر

فت فتو ـ گروه جامعه:مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت:«استان از اول سال زراعی تا پایان دی‌ماه یک‌سوم بارش سال آبی را دریافت کرده و میانگین بارش به ۴۷.۳ میلی‌متر رسیده است». محسن عراقی‌زاده افزود:«این میزان بارش نسبت به میانگین بلندمدت استان پنج درصد افزایش داشته و نسبت به میانگین بارش سال گذشته تا همین زمان […]

فت فتو ـ گروه جامعه:مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت:«استان از اول سال زراعی تا پایان دی‌ماه یک‌سوم بارش سال آبی را دریافت کرده و میانگین بارش به ۴۷.۳ میلی‌متر رسیده است».

محسن عراقی‌زاده افزود:«این میزان بارش نسبت به میانگین بلندمدت استان پنج درصد افزایش داشته و نسبت به میانگین بارش سال گذشته تا همین زمان ۳۶ درصد کاهش داشته است».

وی ادامه داد:«شهرستان‌های بافت و رابر با ۸۶.۴ میلی‌متر بیش‌ترین و نرماشیر با ۱۰ میلی‌متر کمترین میزان بارش را از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان دی‌ماه داشته‌اند».

وی یادآور شد:«شهرستان رابر نسبت بلندمدت ۲۸.۳ میلی‌متر کمبود بارش دارد».

به گزارش فت فتو به نقل از ایسنا کرمان،وی ادامه داد:«با توجه به پیش‌بینی فصلی،مناطق جنوب،جنوب‌شرق،شرق و مرکز کشور و به تبع آن در استان کرمان تا هفته اول اسفند عمدتا بی‌بارش هستند یا بارش چندانی دریافت نمی‌کنند».

عراقی‌زاده خاطر نشان کرد:«هفتۀ اول ( ۱۰ تا ۱۶ بهمن) جنوب،جنوب‌شرق و شرق کشور بی‌بارش بوده یا بارش این مناطق قابل توجه نبوده است».

وی ادامه داد:«طی هفتۀ سوم (۲۴ تا ۳۰ بهمن) بارش قابل توجهی در نیمۀ جنوبی کشور رخ نمی‌دهد».

وی گفت:«بارش هفته چهارم (یکم تا ۷ اسفند) در بخش‌هایی از زاگرس مرکزی و استان‌های همسایه آن در محدوده نرمال است ولی در سایر مناطق کشور قابل توجه نیست».

مدیرکل هواشناسی استان کرمان اضافه کرد:« انتظار می‌رود بارش هفته‌های پنجم و ششم(۸ تا ۲۱ اسفند) در سطح کشور در محدوده نرمال باشد». / الف




ثبت بیش‌ترین بارندگی استان در بافت و رابر

منبع:خبر کرمان
?

ثبت بیش‌ترین بارندگی استان در بافت و رابر

:اخبار استان کرمان – اقتصادی