ثبت‌نام ۱۱۹ هزار نفر در سامانۀ خودروهای وارداتی

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد:سخنگوی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت:«ثبت‌نام خودروهای وارداتی در ساعت ۲۴ شب گذشته،سیزدهم اسفندماه،به اتمام رسید و حدود ۱۱۹ هزار نفر ثبت‌نام کردند».  امید قالیباف افزود:«کار راستی‌آزمایی شروع شده و تا سه روز ادامه دارد. بر این اساس سه‌شنبه غروب برای قرعه‌کشی اولویت‌بندی آمادگی داریم ». وی ادامه داد:«فردی که خودروی مورد […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد:سخنگوی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت:«ثبت‌نام خودروهای وارداتی در ساعت ۲۴ شب گذشته،سیزدهم اسفندماه،به اتمام رسید و حدود ۱۱۹ هزار نفر ثبت‌نام کردند».

 امید قالیباف افزود:«کار راستی‌آزمایی شروع شده و تا سه روز ادامه دارد. بر این اساس سه‌شنبه غروب برای قرعه‌کشی اولویت‌بندی آمادگی داریم ».

وی ادامه داد:«فردی که خودروی مورد نظر خود را پیدا نمی‌کند،اولویتش در عرضۀ بعدی حفظ می‌شود. همچنین می‌تواند انصراف دهد و مبلغ بلوکه شدۀ آن‌ها آزاد شود».

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد:«سعی می‌کنیم تا پیش از سال عرضه را انجام دهیم،اما عمدۀ عرضه‌ها را برای بازۀ سه ماه پیش‌بینی کرده‌ایم».

وی گفت:«اکنون دیگر قرعه‌کشی نداریم و در این قرعه‌کشی تنها اولویت افراد مشخص می‌شود،اما در اصل ماجرا که خودرو به آن‌ها تعلق می‌گیرد،مشکلی نیست».

قالیباف تاکید کرد:«۱۰۰ هزار تا ثبت سفارش کرده‌ایم و بعید می‌دانم مشکلی وجود داشته باشد و احتمال اینکه به همه تخصیص بدهیم،وجود دارد».

به گزارش فردایکرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی گفت:«بخشی از عرضۀ خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه است که ما آن را طراحی کرده‌ایم و این سامانه در هفتۀ بعد آمادگی دارد که تقاضاها را ثبت کند اما اکنون در بودجه ۱۴۰۳ طرحی آمده است که عرضۀ خودرو از طریق بورس کالا باشد که ممکن است این اقدام برنامه‌ریزی را دشوار کند».

سخنگوی وزارت صمت افزود:«سامانه یکپارچه طبق دستور شورای عالی رقابت است و اکنون به خودروسازان گفته‌ایم که در این سامانه ورود کرده و خودروهای خود را عرضه کنند».

وی یادآور شد:«با عرضه‌های سنگین خودرو در بحث تولید داخل و خودروهای وارداتی عطش تقاضا کاهش می‌یابد».

قالیباف افزود:«هیچ کس موافق قیمت دستوری در خودرو نیست چراکه در کنار آن بازار ثانوی ایجاد شده که‌ قیمت‌ها افزایش می‌یابد».

وی تاکید کرد:«تمامی ثبت سفارش خودروهای وارداتی انجام شده و حتی پول آن‌ها هم پرداخت شده و هیچ مشکلی وجود ندارد و در بازار خودروهای داخلی هم  دیگر هیچ خودروی ناقصی کف پارکینگ‌ها نیست». /پ




ثبت‌نام ۱۱۹ هزار نفر در سامانۀ خودروهای وارداتی

منبع:خبر کرمان
?

ثبت‌نام ۱۱۹ هزار نفر در سامانۀ خودروهای وارداتی

:اخبار استان کرمان – اقتصادی