تکمیل خط انتقال آب شرب جیرفت و عنبرآباد تا پایان دولت سیزدهم

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان از تامین اعتبار لازم برای تکمیل خط انتقال آب شرب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد تا پایان دولت سیزدهم خبر داد که بخشی از آن باید از محل درآمد معادن تامین شود. محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۱ اردیبهشت ماه در ادامه بازدید از طرح‌های در دست اجرای آب در سطح […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان از تامین اعتبار لازم برای تکمیل خط انتقال آب شرب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد تا پایان دولت سیزدهم خبر داد که بخشی از آن باید از محل درآمد معادن تامین شود.

محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۱ اردیبهشت ماه در ادامه بازدید از طرح‌های در دست اجرای آب در سطح استان کرمان ضمن ارزیابی روند عملیات اجرایی خط تامین آب شرب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت که در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ توسط وزیر نیرو آغاز شده، اظهار کرد: این پروژه با احتساب مخزن ذخیره آب به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که سالیانه به ۳۰۰ میلیارد تومان برای  یک دوره چهار ساله نیاز است که در سفر وزیر نیرو ۷۵ میلیارد تومان اعلام شد و تا کنون فقط ۴۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی روند عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب جیرفت و عنبرآباد را مثبت ارزیابی کرد و تکمیل آن را مستلزم حمایت مالی خارج از اعتبارات دولتی دانست که باید از محل درآمد معادن تامین شود.

فداکار بر سرعت بخشیدن به روند کار تاکید کرد و افزود: تامین آب شرب پایدار یک ضرورت است لذا این پروژه باید با سرعت بیشتری پیش برود و تا کنون علی رغم اینکه اعتبارات کم بوده، تعطیل نشده است.

استاندار کرمان از لوله گذاری به طول هشت کیلومتری تا پایان سال جاری خبر داد که با اهتمام ویژه آب منطقه ای و پیمانکار محقق خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به انتقادات نسبت به روند کند و یا تعطیلی برخی از طرح‌های تامین آب در جبالبارز، ساردوئیه، کهنوج، بخش مرکزی جیرفت و دیگر مناطق جنوب کرمان گفت: شبکه آبرسانی کهنوج تکمیل شده و تعطیلی برخی از طرح‌ها بخاطر عدم تامین اعتبار است که قرار بود اعتباری بالغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط قرار گاه امام حسن مجتبی(علیه السلام) تامین شود که مشکل برطرف گردیده و کار ادامه دارد.

استاندار کرمان عمده مشکل تامین آب شرب را شبکه‌های فرسوده آبرسانی دانست که باید به صورت ویژه تر در دستور کار باشند و گگفت چیزی به عنوان تنش آبی نداریم.

وی دلیل اُفت فشار آب را در برخی از مناطق شهر جیرفت عدم رعایت الگوی مصرف و همچنین فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: مردم باید در این زمینه کمک کنند و آب شرب را برای آبیاری باغچه و مصارف کشاورزی استفاده نکنند.

فداکار در حالی بر لزوم فرهنگ استفاده بهینه از آب شرب تاکید کرد که یکی از خبرنگاران استفاده از آب شرب را توسط شهرداری برای آبیاری فضای سبز متذکر شد که استاندار کرمان در پاسخ به این نقد، حفر چاه را برای این منظور پیشنهاد داد.

انتهای پیام




تکمیل خط انتقال آب شرب جیرفت و عنبرآباد تا پایان دولت سیزدهم

منبع: ایـسنا
? تکمیل خط انتقال آب شرب جیرفت و عنبرآباد تا پایان دولت سیزدهم