تولید محر‌ک‌رشد حاوی جلبک اسپیرولینا در کرمان

مدیرعامل واحد فناور همیشه سبز گفت: محرک رشد با جلبک اسپیرولینا را در کرمان برای اولین بار تولید کردیم.  امیر حاج محمدی در گفتگو با سرویس اقتصادی پایگاه خبری نذیر کرمان از تولید محصولی که به عنوان محرک رشد برای انسان محسوب می‌شود، خبر داد و گفت: ما  فعالیت خود را با راه‌اندازی یک شرکت […]

مدیرعامل واحد فناور همیشه سبز گفت: محرک رشد با جلبک اسپیرولینا را در کرمان برای اولین بار تولید کردیم.

 امیر حاج محمدی در گفتگو با سرویس اقتصادی پایگاه خبری نذیر کرمان از تولید محصولی که به عنوان محرک رشد برای انسان محسوب می‌شود، خبر داد و گفت: ما  فعالیت خود را با راه‌اندازی یک شرکت از سال ۱۴۰۱ در مرکز رشد تخصصی کشاورزی کرمان آغاز کردیم و  تولیدات این واحد بر پایه جلبک اسپیرولینا، مانند تولید کود برپایه اسپیرولینا است.

مدیر عامل واحد فناور همیشه سبز با بیان اینکه قبل از توضیحی باید درباره اسپرولینا بیشتر دانست، گفت: «اسپیرولینا» نوعی جلبک سبز آبی از شاخه سیانوباکتر است، معمولا این جلبک در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری به دلیل قلیایی بودن آب و دارا بودن کربنات و بی‌کربنات رشد زیادی می‌کند، جلبک اسپیرولینا در قاره‌های آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی پیدا می‌شود و از آن برای غذای انسان و دیگر جانوران استفاده می کنند.

وی افزود: امروزه با رشد تکنولوژی و اطلاعات در زمینه پزشکی از جلبک اسپیرولینا برای مکمل‌های غذایی در صنعت داروسازی به دو صورت قرص و پودر استفاده می‌کنند، البته در زمینه‌های مختلف نظیر آکواریوم، آبزی پروری و ماکیان و حتی به‌عنوان پودر محرک رشد برای انسان و محصولات باغی و گلخانه‌ای نیز کاربرد دارد.

حاج محمدی با اشاره به سودآوری پرورش این نوع جلبک گفت: کودگیاهی که ما از این جلبک تولید کرده‌ایم عاری از هر نوع ماده شیمیایی است و عملاٌ صنعتی سبز محسوب می‌شود که در در طرح‌های آزمایشی تولید قارچ و غیره اثر آن به وضوح دیده شده است.

مدیرعامل واحد فناور همیشه سبز اذعان کرد: در کنار کود محرک رشد حتی ما ماده خوراکی که باعث می‌شود رشد انسان نیز بدون استفاده از محصولات ویتامینه شیمیایی باشد را نیز تولید کرده‌ایم و به عنوان یک ماده غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اسپیرولینا از بهترین ماده خوراکی برای انسان محسوب می‌شود، افزود: این ماده طبیعی در مقایسه با ارزش‌های غذایی حتی مواد موثره بیشتری را از خود نشان دهد و خاستگاه بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان است.

حاج محمدی در پایان خاطر نشان کرد: تولید این گیاه و درآد زایی از آن شیوه‌ای کاملا آسان دارد و در هر جائی می‌توان آن را تولید کرد و کمترین خطری را نیز ندارد.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




تولید محر‌ک‌رشد حاوی جلبک اسپیرولینا در کرمان

منبع:آرمـان
? تولید محر‌ک‌رشد حاوی جلبک اسپیرولینا در کرمان