تولید فرش برای قالیبافان مقرون به‌صرفه نیست

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با اشاره به کاهش صادرات فرش دستباف در سال‌های اخیر،ادامه داد:«متاسفانه فروش داخلی فرش در چند سال گذشته به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های داخلی و خارجی،کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه تحت تاثیر قرار گرفت و این مسأله موجب شد که صادرات فرش نیز […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با اشاره به کاهش صادرات فرش دستباف در سال‌های اخیر،ادامه داد:«متاسفانه فروش داخلی فرش در چند سال گذشته به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های داخلی و خارجی،کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه تحت تاثیر قرار گرفت و این مسأله موجب شد که صادرات فرش نیز با کاهش روبه‌رو شود».

عبدالله بهرامی افزود:«به دلیل افزایش شدید قیمت مواد اولیه،تولید فرش برای قالیبافان مقرون به‌صرفه نیست و قالیبافان یکی پس از دیگری از چرخۀ تولید خارج می‌شوند».

وی ادامه داد:«در شرایط نامساعد اقتصادی،دستکم چهارصد میلیون دلار صادرات فرش به خارج صورت می‌گرفت و با شناسایی بازارهای جدید بخشی از اثرات تحریم کاهش پیدا می‌کرد اما رکود دو سال اخیر ناشی از شیوع کرونا و برخی چالش‌های پیش روی صنعت فرش دستباف و قالیبافان،توان تولید و رقابت‌پذیری را کاهش داده است».

بهرامی نبود شرکت‌های صادرات‌محور در این حوزه را از دیگر مشکلات فرش بیان کرد و گفت:«متاسفانه کاهش صادرات فرش موجب شده بسیاری از کارگاه‌های فرش تعطیل و مشتریان و خریداران به تدریج کم شوند ازاین رو خواستار حمایت جدی و ویژه از صنعت فرش دستباف و تولیدات داخلی فرش به ویژه قالیبافان و رفع مشکلات آن‌ها هستیم».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا،وی عدم بهره‌مندی از مزایای بیمه را از جمله مشکلات قالیبافان برشمرد و بیان کرد:«از سال ۱۳۹۲  تاکنون قالیبافان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار نداشته و از مزایای بیمه محروم مانده‌اند در حالی که بیمه در امنیت شغلی و اجتماعی و معیشت قالیبافان بسیار تاثیرگذار است». /پ




تولید فرش برای قالیبافان مقرون به‌صرفه نیست

منبع:خبر کرمان
?

تولید فرش برای قالیبافان مقرون به‌صرفه نیست

:اخبار استان کرمان – اقتصادی