تولید فرآورده‌های نفتی کاهش نیافته است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: دبیرکل انجمن‌ صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت:«متوسط تولید روزانۀ بنزین کشور ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر و تولید گازوییل نیز حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در روز است». ناصر عاشوری با بیان این‌که در حال حاضر تولید و مصرف بنزین به نقطۀ سربه‌سر رسیده است،افزود:«اگر روند کنونی مصرف اصلاح نشود […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: دبیرکل انجمن‌ صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت:«متوسط تولید روزانۀ بنزین کشور ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر و تولید گازوییل نیز حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در روز است».

ناصر عاشوری با بیان این‌که در حال حاضر تولید و مصرف بنزین به نقطۀ سربه‌سر رسیده است،افزود:«اگر روند کنونی مصرف اصلاح نشود و با همین روند پیش برویم،ابتدای سال ۱۴۰۲ واردکنندۀ بنزین خواهیم شد».

وی با بیان اینکه دریافت خوراک پالایشگاه‌ها کاهش نداشته است،تاکید کرد:«در سال ۱۴۰۱ هیچ کاهش ظرفیت تولیدی ندشته‌ایم؛ ظرفیت پالایشگاه‌های کشور هم‌اکنون ۲٫۲ میلیون تن است و پالایشگاه‌ها با همۀ ظرفیت کار می‌کنند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از تسنیم،عاشوری ۲۴ مردادماه در یک نشست خبری اظهار کرد:«۹ پالایشگاه عضو انجمن‌ صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت هستند و در واقع به‌جز پالایشگاه آبادان سایر پالایشگاه‌ها عضو این انجمن هستند».

وی با بیان اینکه این انجمن مصوباتی در خصوص سیاستگذاری‌ها و ارائۀ خدمات دارد،گفت:«کم‌فروشی،گران‌فروشی و دامپینگ ممنوع است و همۀ پالایشگاه‌ها مقید به اجرا هستند تا بازار دچار مشکل نشود».

دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت افزود:«وظیفۀ اصلی این ۱۰ شرکت،تولید ۶ محصول اصلی مانند بنزین و گازوییل و ۴۱ فرآوردۀ نفتی دیگر است که با عنوان فرآورده‌های ویژه شناسایی می‌شوند».

وی با بیان اینکه احداث پتروپالایشگاه‌ها نیاز کشور است،خاطرنشان کرد:«این پتروپالایشگاه‌های جدید ازجمله پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و پتروپالایشگاه مروارید مکران،می‌توانند با عضویت در انجمن،از حمایت‌های قانونی و حقوقی انجمن بهره‌مند شوند».

عاشوری ادامه داد:«از سال ۱۳۹۹ حمایت از پالایشگاه‌های کوچک که خوراک میعانات گازی و نفت خام دارند در دستور کار انجمن قرار گرفت؛ اکنون سه پالایشگاه کوچک عضو انجمن هستند و تعدادی نیز درخواست داده‌اند».

وی اضافه کرد:«دریافت بنزین پیرولیز را از پتروشیمی‌ها تکذیب می‌کنیم و این نوع بنزین،ارتباطی با صنعت پالایش ندارد،بنزین با کیفیت با استانداردهای یورو۴ و ۵ تولید می‌شود و بنزینی از پتروشیمی‌ها دریافت نمی‌کنیم».

عاشوری تاکید کرد:«اکنون پالایشگاه‌های کشور بیش از ظرفیت اسمی کار می‌کنند و به مجلس و دولت اعلام کرده‌ایم که نمی‌توان از ظرفیت پالایشی موجود،بهره‌برداری بیشتری کرد؛ بلکه باید در بخش مصرف،مدیریت و بهینه‌سازی انجام داد».

دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت خاطرنشان کرد:«باید تولید خودرو در خودروسازی‌های کشور اصلاح شود،بحث دوگانه‌سوز کردن خودروها با جدیت بیشتری از سوی دولت پیگیری شود و مشوق‌هایی در این زمینه برای تسریع در افزایش ناوگان دوگانه‌سوز داده شود». /پ




تولید فرآورده‌های نفتی کاهش نیافته است

منبع:خبر کرمان
?

تولید فرآورده‌های نفتی کاهش نیافته است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی