تولید بیش از چهار هزار نوع اسباب بازی در کشور

رییس انجمن صنعت اسباب بازی کشورگفت: بیش از ۴ هزار نوع اسباب بازی در کشورتولید می شود که بخشی از این تولیدات به کشورهای خارجی صادر می شود. به گزارش فت فتو ، غلامرضا دیزجی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: صنعت‌گران حوزه اسباب بازی و سرمایه‌گذاران رفسنجانی دراین منطقه به تولید کالای […]

رییس انجمن صنعت اسباب بازی کشورگفت: بیش از ۴ هزار نوع اسباب بازی در کشورتولید می شود که بخشی از این تولیدات به کشورهای خارجی صادر می شود.

به گزارش فت فتو ، غلامرضا دیزجی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: صنعت‌گران حوزه اسباب بازی و سرمایه‌گذاران رفسنجانی دراین منطقه به تولید کالای فرهنگی اسباب بازی خواهند پرداخت.

وی افزود: برای ما بسیار جالب است که مسئولان رفسنجان به توسعه اسباب بازی به عنوان یک دغدغه و مسئولیت فرهنگی نگاه می‌کنند و آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری و حمایت از این محصول فرهنگی برای دستاوردهای اقتصادی اعلام کردند.

 

دیزجی گفت: سرانه استفاده از اسباب بازی در ایران بسیار کم است و بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ واحد تولید تمام وقت اسباب بازی و ۱۰۰ واحد پاره وقت تولید این کالا در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف اسباب بازی در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار پایین و کمتر از ۲۰ دلار( ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان) است، افزود: این در حالی است که دربرخی کشورهای جهان تا ۵۰۰ دلار برای خرید اسباب بازی هزینه می کنند تا فرزندانشان از این موضوع محروم نمانند.

دیزجی تصریح کرد: بیش از ۱۷ میلیون نفر از جمعیت ایران را قشر زیر ۱۶ سال تشکیل می دهند که با صنعت اسباب بازی سر و کار دارند و نیاز به مصرف این کالای فرهنگی دارند؛ وسایل اسباب بازی برای سنین زیر ۶ سال که هنوز به دورس آکادمیک وارد نشده ضروری و بسیار هویت ساز است.




تولید بیش از چهار هزار نوع اسباب بازی در کشور

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تولید بیش از چهار هزار نوع اسباب بازی در کشور