تولیدکننده برتر حصیر کرمانی راهی فستیوال بین‌المللی شد

کارآفرین برتر کشوری در حوزه صنایع دستی گفت: به‌زودی فستیوال بین‌المللی در آنتالیا برگزار می‌شود که در این فستیوال شرکت خواهیم کرد. اکرم قلندری در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با اشاره به روند تولید حصیر در شهرستان قلعه گنج با بیان اینکه کار و فعالیت خود را نسبت به سال‌های […]



کارآفرین برتر کشوری در حوزه صنایع دستی گفت: به‌زودی فستیوال بین‌المللی در آنتالیا برگزار می‌شود که در این فستیوال شرکت خواهیم کرد.

اکرم قلندری در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با اشاره به روند تولید حصیر در شهرستان قلعه گنج با بیان اینکه کار و فعالیت خود را نسبت به سال‌های گذشته توسعه داده‌ایم، گفت: ما قبلاً در یک روستا کارگاه داشتیم، اما هم‌اکنون در چهار روستا شهرستان کارگاه تولید حصیر انجام می‌شود.

این کارآفرین برتر کشوری در حوزه صنایع دستی با تأکید بر اینکه در نمایشگاه‌های زیادی حضور یافته‌ایم و توانستیم تولیدات خود را به‌ فروش برسانیم، عنوان کرد: کارهایی که باید تولید شوند را بین کارگاه‌های واقع در روستاها پخش می‌کنیم.

وی ابراز کرد: از جایی حمایت نشدیم به این معنا که متأسفانه در زمینه دریافت وام و تسهیلات هیچ‌جا، ما را حمایت نکردند.

قلندری اظهار کرد: به‌زودی فستیوال بین‌المللی در آنتالیا برگزار می‌شود که در این فستیوال شرکت خواهیم کرد و من نیز با گروه پیوند اقوام ایرانی در این فستیوال بین‌المللی با هزینه شخصی شرکتمی‌کنم و منتظر خواهیم بود که بعد از این فستیوال اتفاقات خوبی رخ دهد، چراکه حضور در این فستیوال، گل کاری است که برای ما رقم خورده است.

این کارآفرین برتر کشوری در حوزه صنایع دستی با بیان اینکه با تلاش توانستیم قلعه گنج را به‌عنوان شهر ملی حصیربافی معرفی و ثبت کنیم، اظهار کرد: تعداد تولیدکنندگان حصیر در سطح شهرستان به ۲ هزار نفر می‌رسد و ما هم‌اکنون تولیدکنندگانی داریم که خودشان کارگاه دارند و بسیاری از آن‌ها از گردونه فعالیت ما خارج شده‌اند.

وی افزود: برای ما بسیار مهم است که کسانی که قبلاً برای ما کار می‌کردند برای خودشان فعالیت کنند و به ما متکی نباشند، هم‌اکنون بسیاری از تولیدکنندگان برای خودشان کار و در نمایشگاه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند.

قلندری بیان کرد: در روستاهایی که کارگاه داریم، به این صورت است که هر خانه یک کارگاه شده است و برخی از تولیدکنندگان کپرهای بلا استفاده خود را به کارگاه حصیربافی تبدیل کرده‌اند.

این کارآفرین برتر کشوری در حوزه صنایع دستی با بیان اینکه همچنان از سراسر کشور، سفارش حصیر داریم، گفت: ما تاکنون سفارش از شادگانِ استان خوزستان نداشتیم؛ چراکه مردم این منطقه به‌خوبی حصیر می‌بافند؛ اما از ما نیز خرید می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمترین میزان درآمد یک تولیدکننده در ماه ۱۰ میلیون تومان است و با تأکید بر اینکه با انجام تولیدات حصیربافی در بین تولیدکنندگان امید ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بانویی در بین تولیدکنندگان فعالیت می‌کند که سواد ندارد و خودش، همسر و فرزندانش شناسنامه ندارند، اما با کار تولید حصیربافی، خانه‌ای برای خود دارند، می‌سازند و هر زمان که به منزل آن‌ها می‌روم یک وسیله جدید به منزل او اضافه شده است.

انتهای خبر/م


تولیدکننده برتر حصیر کرمانی راهی فستیوال بین‌المللی شد

منبع:آرمـان
? تولیدکننده برتر حصیر کرمانی راهی فستیوال بین‌المللی شد