توصیه‌های متخصص طب سنتی برای کاهش حرارت بدن

یک متخصص طب سنتی برای کم کردن حرارت بدن و آرامش حین گرمازدگی توصیه‌هایی را مطرح کرد. محبوبه رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به گرم شدن هوا و توجه به تعادل رساندن حرارت بدن، گفت: گُرگرفتگی یا همان حرارت بدن بسیار آزار دهنده است و می‌تواند زندگی عادی […]



یک متخصص طب سنتی برای کم کردن حرارت بدن و آرامش حین گرمازدگی توصیه‌هایی را مطرح کرد.

محبوبه رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به گرم شدن هوا و توجه به تعادل رساندن حرارت بدن، گفت: گُرگرفتگی یا همان حرارت بدن بسیار آزار دهنده است و می‌تواند زندگی عادی افراد را مختل کند.
 
وی با اشاره به این‌که یک‌سری مواد غذایی از جمله نوشیدنی‌ها می‌توانند در کاهش حرارت و گرمای بدن کمک‌کننده باشند، توضیح داد: شربت سکنجبین از جمله نوشیدنی‌های مؤثری است که می‌تواند در به تعادل‌رساندن حرارت بدن نقش بسیاری داشته باشد.
 
رضایی عنوان کرد: در طب سنتی از گذشته تاکنون به نوشیدنی‌ها وادویه‌ها برای استفاده روزانه در جهت کم کردن حرارت بدن توجه بسیاری شده است بنابراین شما می‌توانید با مصرف شربتی که ترکیب سکنجبین به همراه خیارسبزه است حرارت بدن‌تان را کم کنید.
 
متخصص طب سنتی ادامه داد: با مصرف شربت سکنجبین حرارت کبد پایین می‌آید و البته می‌توان در کنارش تخم شربتی ریز یا درشت فرقی نمی‌کند به همراه مقدار کمی تخم سفید در شربت بریزید و مصرف کنید چراکه تاثیر بسزایی در پایین آوردن حرارت بدن دارد.

وی تاکید کرد: یکی از جلوه‌های دین اسلام این است که آداب دارد و در هر کدام حکمتی نهفته است برای مثال وضو گرفتن در پایین آوردن حرارت بدن بسیار کمک‌کننده است.
 
رضایی توضیح داد: اگر پشت گوش‌هایتان را سعی کنید بعد از وضو گرفتن مرطوب کنید این امر نیز بسیار مطلوب است و حرارت و گرمای بدن سریع‌تر پایین می‌آورد.

متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که موارد گرمازدگی در افراد به دلیل گرمای هوا بیش‌تر شده است، عنوان کرد: شربت آبلیمو و عسل با اضافه کردن مقدار کمی نمک سبب می‌شود آب از دست رفته فرد گرمازده جبران شود.

وی ادامه داد: افراد گرمازده عموماً عصبی هم هستند اما اگر ذکر «لااله‌الا‌الله» را مدام تکرار کنند در ایجاد آرامش و پایین آمدن گرمای بدن‌شان مؤثر است.
 
انتهای خبر/ پسند
 
 


توصیه‌های متخصص طب سنتی برای کاهش حرارت بدن

منبع:آرمـان
? توصیه‌های متخصص طب سنتی برای کاهش حرارت بدن