توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های دانش آموزان از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی

به گزارش نذیر کرمان، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در پیامی ویدئویی خطاب به معلمان، دانش‌آموزان و والدین گفت: در آغاز مسیر سخت اما امید آفرین خدمت و در آستانه مهری دیگر بر خود واجب می‌دانم از تمام مدیران و معلمان که با تلاش فراوان به تربیت نسل آینده و خلق دنیای بهتر برای […]



به گزارش نذیر کرمان، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در پیامی ویدئویی خطاب به معلمان، دانش‌آموزان و والدین گفت: در آغاز مسیر سخت اما امید آفرین خدمت و در آستانه مهری دیگر بر خود واجب می‌دانم از تمام مدیران و معلمان که با تلاش فراوان به تربیت نسل آینده و خلق دنیای بهتر برای کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند، قدردانی کنم.

وی با سپاس از خانواده‌ها که همواره پشتیبان و همراه مدرسه و از دانش‌آموزان که سازندگان آینده کشورهستند اظهار کرد: در اندیشه اسلامی معلم به عنوان یک راهنما و الگو دارای رسالت خطیر در پرورش انسان‌های با ایمان و مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی است. براین اساس با شعار «برای ایران برای مدرسه» سعی می‌کنم با اعتماد و دادن اختیار به ارکان مدرسه، بسترهای مناسب برای نقش آفرینی آنها در راستای ارتقای نظام آموزشی به کار گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه برای رفع دغدغه‌ها و بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان شاغل و بازنشسته از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم تا معلمان بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشند، از معلمان خواست تا در آستانه بازگشایی مدارس تلاش کنند تا دانش‌آموزان مدارس را به عنوان فضایی بانشاط و امید آفرین همچون خانه دوم خود بدانند و برای یادگیری، خلاقیت، با هم زیستن، کسب مهارت‌های زندگی و ارزش‌های فرهنگی برای حضور در مدرسه اشتیاق داشته باشند و با احساس ارزشمندی به هویت ایرانی و اسلامی و میهن خود احساس تعلق کنند.

کاظمی همچنین اولیاء را شرکای راهبردی مدرسه دانست و از آنها نیز خواست همواره در کنار مدرسه باشند و به فرایند تربیت، یادگیری و رشد فرزندان کمک کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برای تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، ارتباطی نظام مند میان مدارس و خانواده‌ها ایجاد کنیم، عنوان کرد: تلاش می‌کنم به خواسته‌های خانواده‌ها توجه داشته باشیم تا با پیوند هدفمند خانواده و مدرسه بتوانیم در ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت گام‌های موثر برداشته و برای دانش‌آموزان انگیزه بیشتر و فرصت‌های بهتری برای یادگیری فراهم کنیم تا دغدغه و نگرانی شما را کاهش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خطاب به دانش‌آموزان گفت: به شما اطمینان می‌دهم به عنوان وزیر آماده شنیدن صدای شما و توجه به نیازها و خواسته‌های شما از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه مجلس دانش‌آموزی باشم و برنامه‌ریزی لازم را به عمل می‌آورم تا نقش فعالتری را در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در مدارس داشته باشند. سعی می‌کنم با ایجاد فضای سرشار از نشاط، امید و احترام در مدارس با حفظ کرامت و ارزش انسانی تمام دانش‌آموزان فرصت پرورش خلاقیت و کسب موفقیت برای تمام آنها فراهم شود.

به گفته کاظمی، فراهم کردن فرصت‌های یادگیری با کیفیت برای تمام دانش‌آموزان، ارتقای عدالت آموزشی، تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در مدارس و به روزرسانی و نوآوری در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی، ارتقای فرآیند مدیریتی و بهره‌وری با استفاده بهینه از فرصت فناوری و هوش مصنوعی، ارتقای زیر ساخت‌های فیزیکی، آموزشی و توجه به مناطق محروم و حاشیه نشین تدوین خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد که در ایفای این مسئولیت به همفکری تمام ذینفعان نظام تعلیم و تربیت، اساتید، پژوهشگران، دانشجو معلمان، تشکل‌های فرهنگیان نیاز دارم.

انتهای پیام/ 


توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های دانش آموزان از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی

منبع: بــرنا
? توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های دانش آموزان از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی