حجت الاسلام مهدی غفوری گفت: ضرورتهای تبلیغی، توجه به نسل جوان و آشنایی با نیازمندیهای روحی و روانی آنها است و باید در اولویت کاری روحانیون و فعالان فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد.
مهدی غفوری در گفتگو با فت فتو؛ گفت: تبلیغات، رفتار، گفتار، نوشتار و تصویری است که به منظور نفوذ و تأثیرگذاری در شخصیت، افکار، عقاید و احساسات مخاطبان سازمان دهی می شود و برای جهت بخشیدن به آنان، در زمینه هدف و مقصدی مشخص، هویت پیدا می کند. رییس اداره تبلیغات اسلامی شهربابک با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است، که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخصای اعتقادی، بنیاد نهاده شد، افزود: سیاستگذاری، برنامهریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی در مساجد و تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راههای ممکن، با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط هم از عمده وظایف سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود. وی تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسائی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی با هماهنگی سایر دستگاههای ذیربط و ارائه سیاستهای لازم در جهت خنثیسازی آنها و تنویر افکار عمومی را از دیگر اهداف سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد. غفوری بیان کرد: انجام مطالعات راهبردی و بررسیهای کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان و طراحی برنامهها و شیوههای تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روشهای سنتی در تبلیغات اسلامی از دیگر فعالیت های این حوزه است. وی با اشاره به تلاش جهت هدایت افکار عمومی با استفاده از رسانههای همگانی و فعالیت مستقیم رسانه ای در صورت لزوم، تصریح کرد: شناسایی و معرفی آثار نمونه فرهنگی و هنری، افراد و شبکههای تبلیغی- مردمی جامعه اسلامی و تهیه و عرضه فرآوردهها و آثار نمونه فرهنگی- هنری، در جهت ارائه الگوهای مناسب هنرمندان متعهد و انقلابی و حمایت از آنان از وظایف این سازمان است. رییس اداره تبلیغات اسلامی شهربابک با بیان اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی وحدت و انسجام لازم وجود دارد که همه هویتها و استعدادها حفظ شود و لیکن باید از ظرفیتها و فرصتها بهره گیری کرد، افزود: ضرورتهای تبلیغی، توجه به نسل جوان و آشنایی با نیازمندیهای روحی و روانی آنها است و باید در اولویت کاری روحانیون و فعالان فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد. وی به برخی از برنامه ھای انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی شهربابک اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه کتاب مثبت سه و ھمایش آن که در زمینه جمعیت بوده، پیگیری طرح متعالی محله محوری و مسجد محوری، عملیات های تبلیغی مناسبت ها و پشتیبانی مبلغین و فعالین مرتبط، انتخابات شورای هیئت های مذهبی، همکاری، همراهی و هماهنگی کامل با نهاد ها و متولیان فرهنگی و انقلابی و نیروهای مردمی در برگزاری برنامه های کلان شهرستانی و شهری از جمله برنامه های شاخص انجام شده در شهربابک توسط اداره تبلیغات اسلامی است. انتهای پیام/ شهربابک