توجه به صلح و سازش و برقراری آرامش درجامعه لازمه سیستم قضائی است

کرمان_ معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان گفت: توجه به صلح و سازش و برقراری آرامش درجامعه لازمه سیستم قضائی است. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی، عصر شنبه در جلسه با حضور رئیس و اعضا هیئت مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان کرمان اظهار داشت: با تصویب قانون جدید شوراهای […]



کرمان_ معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان گفت: توجه به صلح و سازش و برقراری آرامش درجامعه لازمه سیستم قضائی است.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی، عصر شنبه در جلسه با حضور رئیس و اعضا هیئت مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان کرمان اظهار داشت: با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف محور اصلی این نهاد صلح و سازش است و با راه اندازی دادگاه صلح، وظیفه معاونت حل اختلاف منحصر به شورای حل اختلاف، داوری، میانجی گری و ستاد صبر گردید.

معاون قضائی دادگستری کرمان با اشاره به دستورات دینی و سیره ائمه اطهار (ع) به مقوله صلح و سازش افزود: در قرآن کریم به برابری و برادری مؤمنان و ایجاد سازش میان آنان اشاره شده است و ما نیز باید با انجام دستورات الهی میان مؤمنان سازش برقرار نمائیم، چرا که حکم دادگاه فصل خصومت است، ولی قطع ریشه اختلاف نیست و تنها با سازش میان طرفین دعوی می‌توان اختلافات و کینه را از بین برد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: یکی از جاهایی که می‌تواند این هدف را برآورده کند کانون کارشناسان است چرا که بیشترین مراجعات و اختلافات مردم به کارشناسان ارجاع داده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی تاکید کرد: کارشناسان رسمی دادگستری در وهله اول باید سعی در اصلاح ذات البین نمایند و طرفین دعوا را به سمت و سوی رفع ریشه‌ای اختلاف سوق دهند.

وی با بیان اینکه اقدام کارشناسان برای ایجاد سازش با ارزش بوده و موجب برقراری آرامش در جامعه می‌گردد افزود: ما نیز تصمیم داریم از ظرفیت کانون کارشناسان دادگستری استفاده نموده و با اعطا ابلاغ صلح یاری به کارشناسان متبحر آنان را در رفع مشکل مردم و ادای وظیفه شرعی، دینی و اخلاقی که صلح و سازش میان طرفین دعواست، یاری نمائیم.

کد خبر ۶۱۳۰۶۰۷


توجه به صلح و سازش و برقراری آرامش درجامعه لازمه سیستم قضائی است

منبع: مــهر
? توجه به صلح و سازش و برقراری آرامش درجامعه لازمه سیستم قضائی است