کل اخبار 121889 اخبار امروز : 3
  • تاریخ : یکشنبه - ۱۱ - شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 - September - 2024
  • ساعت :

    توانمندی “سرچشمه” در بخش مهندسی

    به گزارش روابط عمومي شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، مهندس حمیدرضا سعیدی عزیزکندی، معاون برنامه ریزی و توسعه این شرکت در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های EPC، این شرکت با تاکید بر ایجاد ساختار و توان مهندسی در شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه به منظور ارائه خدمات مذکور گفت: همانطور که مستحضر هستید پروژه فلوتاسیون سرباره […]


    به گزارش روابط عمومي شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، مهندس حمیدرضا سعیدی عزیزکندی، معاون برنامه ریزی و توسعه این شرکت در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های EPC، این شرکت با تاکید بر ایجاد ساختار و توان مهندسی در شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه به منظور ارائه خدمات مذکور گفت: همانطور که مستحضر هستید پروژه فلوتاسیون سرباره سرچشمه با ظرفیت تولید ۷۳ هزار و پانصد تن کنسانتره در طول مدت ۳۸ ماه تحویل موقت شده و در حال حاضر در مرحله تحویل کامل است. تکنولوژی این کارخانه از مهندسی پایه تا تفضیلی و همینطور خرید تجهیزات با همکاری شرکت‌های چینی انجام شد.

    به گزارش نذیر کرمان، مهندس سعیدی عزیز کندی در ادامه با بیان اینکه پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه تجربه مفیدی برای شرکت سرمایه‌گذاری به ارمغان آورد تصریح کرد: تجربه ایجاد شده و توان و تخصصی که در شرکت وجود داشت در کنار اعتماد کارفرما به شرکت، پروژه EPC فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد نیز به شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه واگذار شد.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه ظرفیت تولید کنسانتره پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد را ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن و میزان پیشرفت فیزیکی آن را بالغ بر ۷۰ درصد اعلام کرد و نسبت به تحویل موقت آن برای تولید آزمایشی تا قبل از پایان سال جاری ابراز امیدواری کرد.

    مهندس سعیدی عزیزکندی ضمن تاکید بر نگاه شرکت سرمایه‌گذاری به استفاده از توان و تخصص بومی و داخلی در اجرای پروژه‌ها گفت: خوشبختانه با عنایت به ظرفیت ایجاد شده در داخل شرکت، بخش مهندسی تفضیلی این پروژه توسط خود شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در حال انجام است و بهش مهندسی پایه نیز توسط یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی صورت می‌گیرد که یکی از نکات قابل تامل و توجه در حوزه مهندسی اجرای پروژه است.

    وی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سال‌های اخیر با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به توان و تخصص داخلی اقدام به ایجاد ساختار مهندسی و واحد مهندسی تفضیلی کرده است که در حال حاضر بیش از ۵۰ نیروی متخصص و نخبه این حوزه در واحد مهندسی شرکت مشغول خدمت هستند که این اقدام موجب شده تا شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه تبدیل به یکی از شرکت‌های توانمند و معتبر در حوزه مهندسی در اجرای پروژه های صنابع معدنی کشور شود.

    اجرای پروژه فاز ۳ و ۴ تغلیظ مجتمع مس سرچشمه

    طبق صحبت‌های مهندس سعیدی عزیزکندی، علاوه بر پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد، خدمات مهندسی تفضیلی پروژه‌های توسعه‌ای فاز ۳ و ۴ تغلیظ مجتمع مس سرچشمه با ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار تن کنسانتره، نیز توسط شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در دست انجام است.

    معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در بخش دیگر صحبت‌های خود در توضیحاتی در خصوص فرآیند خرید تجهیزات اذعان داشت:طبق قرارداد و با توجه به لیست مجاز تامین‌کنندگان شرکت صنایع ملی مس ایران در سه بخش مدار خردایش، مدار فلوتاسیون و مدار آبگیری، مناقصات برگزار و با توجه به نتایج آن گشایش پاکات انجام شد و در آستانه عقدقرارداد با شرکت‌های منتخب هستیم.

    ۷۵۰ هزار متر مکعب کوه‌بری و خاکبرداری

    وی در پایان از انجام بیش از ۷۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بری و خاکبرداری در فاز ۳ و ۴ تغلیظ مس سرچشمه خبر داد و با یادآوری راهبردهای شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در خصوص حداکثر بهره‌وری از توان و تخصص داخلی و افزایش عمق ساخت داخل گفت: با توجه به این مهم در بخش اجرا، شرکت اقدام به تاسیس کارخانه ساخت داخل در داخل مجتمع مس سرچشمه نموده است و به تجهیزات زیادی از جمله سلو‌های فلوتاسیون، اسکلت فلزی در داخل این کارخانه ساخته می‌شود که موجب کاهش هزینه و قیمت تمام شده خواهد شد. پیش بینی میکنیم با عنایت خدا و با توان، تخصص و اراده‌ای که شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه وجود دارد، در صورتی که موضوع برنامه‌ریزی نشده و خارج از کنترل اتفاق نیفتد، بتوانیم پروژه را زودتر از موعد تکمیل و تحویل کارفرما محترم بدهیم.


    توانمندی “سرچشمه” در بخش مهندسی

    منبع:یـزدان کـرمان
    ? توانمندی “سرچشمه” در بخش مهندسی

    نوشته های مشابه

    صعود خاتون به جمع ۱۲ تیم برتر آسیا
    10 - شهریور - 1403

    صعود خاتون به جمع ۱۲ تیم برتر آسیا

    خاتون با برتری مقابل قهرمان هنگ کنگ به جمع ۱۲ تیم برتر آسیا و مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا صعود کرد. به گزارش نذیر کرمان و به نقل از ”ورزش سه”، خاتون ایران و کیتچی هنک کنگ در چارچوب رقابت‌های مقدماتی لیگ قهرمانان زنان آسیا به مصاف یکدیگر رفتند و درنهایت نماینده فوتبال زنان […]

    طعم شیرین آب پایدار در روستاها و شهرهای استان کرمان
    10 - شهریور - 1403

    طعم شیرین آب پایدار در روستاها و شهرهای استان کرمان

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: در هفته دولت با بهره‌برداری از ۴۲ طرح آبرسانی، طعم شیرین آب پایدار به شهرها و روستاهای استان رسید. علیرضا عبدیان با اشاره به اجرای ۴۲ طرح آبرسانی در سطح استان کرمان و افتتاح این طرح‌ها در هفته دولت اظهارکرد: ۱۴ طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر […]

    ۲۵ کمیته تخصصی فعال شد
    9 - شهریور - 1403

    ۲۵ کمیته تخصصی فعال شد

    شطرنج کرمان که طی سال‌های گذشته فراز و فرودهای زیادی به خود دیده و عده‌ای معتقدند که با حرکت سینوسی نتوانسته، دستاوردهای لازم را برای ورزش استان داشته باشد، حالا با تغییرات مدیریتی جدید و فعالیت ۲۵ کمیته تخصصی از وارد فاز جدیدی از فعالیت حرفه‌ای خود شده و در حال پوست اندازی است. به […]

    مهار آتش‌سوزی گسترده یک انبار مواد غذایی در بلوار قدس
    5 - شهریور - 1403

    مهار آتش‌سوزی گسترده یک انبار مواد غذایی در بلوار قدس

    مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان از آتش‌سوزی یک انبار و مرکز پخش موادغذایی در بلوار قدس خبر داد و گفت: با وجود شعله‌های گسترده آتش، آتش نشانان از گسترش بیشتر آن به اطراف و واحدهای تجاری همجوار جلوگیری نمودند . به گزارش نذیر کرمان و به تقل از امور ارتباطات و اطلاع […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا
    google-site-verification=LpVT_XOmM0mXIQSH9gdbeL6NcB6rRetHYPJ3RBKu11A