تنوع‌بخشی به اقتصاد استان یک ضرورت است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از گرفتاری‌ها در اجرای پروژه‌ها مسائل محیط زیستی است،گفت:«با این وجود محیط زیست استان نباید قربانی توسعه شود و باید موانع را برطرف کرد». محمدمهدی فداکار با اشاره به اینکه تنوع‌بخشی به اقتصاد استان یک ضرورت است،بیان کرد:«معلوم نیست تا کی ظرفیت معادن در […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از گرفتاری‌ها در اجرای پروژه‌ها مسائل محیط زیستی است،گفت:«با این وجود محیط زیست استان نباید قربانی توسعه شود و باید موانع را برطرف کرد».

محمدمهدی فداکار با اشاره به اینکه تنوع‌بخشی به اقتصاد استان یک ضرورت است،بیان کرد:«معلوم نیست تا کی ظرفیت معادن در استان کرمان وجود داشته باشد و بتوان از آن استفاده کرد».

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت استان،معدن‌پایه بوده و سهم صنعت گردشگری استان از ظرفیت گردشگری کشور با توجه به ظرفیت بالایی که دارد بسیار پایین است،افزود:«این ظرفیت باید در خدمت توسعۀ استان کرمان قرار گیرد».

به گزارش فردای کرمان به نقل از تسنیم کرمان،فداکار ۳۱ اردیبهشت‌ماه در جلسۀ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد:«خدا را شاکر هستم که در اولین روزهای مسئولیتم در استان با بخش خصوصی استان جلسه دارم و اعتقاد دارم از این ظرفیت حتماً باید استفاده شود».

وی با اشاره به اینکه اقتصاد استان کرمان اقتصاد معدن پایه‌ای است گفت:«اعتقاد دارم دولت نباید نقش اجرایی در اقتصاد داشته باشد و باید نقش نظارتی و هماهنگی داشته باشد».

استاندار کرمان با اشاره به اینکه خلق ظرفیت‌های جدید در کنار ظرفیت‌های موجود اقتصادی استان بسیار اهمیت دارد و حتماً پیگیری خواهیم کرد،افزود:«مانع‌زدایی از طرح‌ها اهمیت دارد و نباید خودمانعی ایجاد کرد».

فداکار با بیان اینکه همه باید برای توسعۀ استان کمک کنند،ادامه داد:«استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی در این حوزه یک رکن است تا بتوانیم موانع موجود را برطرف کنیم و حتماً از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد».

استاندار کرمان رسیدگی به مشکلات تامین اجتماعی را از ضروری‌ترین مسائل استان دانست و گفت:«در این زمینه نیز کمک خواهیم کرد و راهکار هم خواهیم داشت اما بخش خصوصی خودش باید مجری باشد و باید طرح اقتصادی ارائه کند». /پ

 




تنوع‌بخشی به اقتصاد استان یک ضرورت است

منبع:خبر کرمان
?

تنوع‌بخشی به اقتصاد استان یک ضرورت است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی