تنها چیزی که به صورت عادلانه بین ایرانیان تقسیم می‌شود فقر است | اخبار اصلاحات

به گزارش هم میهن، او در نشست «آینده اجتماعی ایران در مواجهه با فقر و نابرابری» از تاثیر سیاست‌های اقتصادی بر ایجاد فقر گفت. او اعلام کرد که فقر یک پدیده بین‌رشته‌ای و متغیری است که زاده سیاست‌های اقتصادی است: «یعنی آنچه فقر را ایجاد می‌کند، سیاست‌های اقتصادی است که فقر را می‌آورد اما پیامدهای […]


به گزارش هم میهن، او در نشست «آینده اجتماعی ایران در مواجهه با فقر و نابرابری» از تاثیر سیاست‌های اقتصادی بر ایجاد فقر گفت. او اعلام کرد که فقر یک پدیده بین‌رشته‌ای و متغیری است که زاده سیاست‌های اقتصادی است: «یعنی آنچه فقر را ایجاد می‌کند، سیاست‌های اقتصادی است که فقر را می‌آورد اما پیامدهای اجتماعی دارد، وقتی کلان روندها را نگاه می‌کنید، همزمان که اقتصادها رشد می‌کنند، تولید ناخالص داخلی سرانه‌شان بالا می‌رود و فقر هم در آنها کاهش می‌یابد. در تمام کشورهای ثروتمند که بالاترین درآمد سرانه را داریم، همچنان فقر دیده می‌شود، ما کشوری با نرخ فقر صفر نداریم. در تمام کشورها زمانی که رشد اقتصادی رخ می‌دهد، یک عده از افرادی هستند که از رشد اقتصادی باز می‌مانند، اینها افرادی هستند که دولت‌ها در قبال‌شان مسئول هستند. باید سیاست‌های حمایتی برایشان داشته باشند. اینها فقیر هستند. اینکه چه چیزی فقر را به‌وجود می‌آورد، چه اقتصادی فقرزاست و چه سیاست‌هایی فقرزداست؟ باید به کارکردهای اقتصادی توجه کرد.»

او ادامه داد: «اتفاقی که در کشور ما رخ داده این است که فقر افزایش می‌یابد اما نابرابری کاهش پیدا می‌کند، اصطلاحاً به آن گفته می‌شود توزیع عادلانه فقر. نابرابری مفهومی مجهول شناخته می‌شود و حتی در کشورهایی که در آنها فقر به‌شدت پایین است، قابل قبول نیست. وقتی نابرابری بالاست، شکاف در آن ایجاد می‌شود.»


تنها چیزی که به صورت عادلانه بین ایرانیان تقسیم می‌شود فقر است

منبع: اصلاحات نیوز
? تنها چیزی که به صورت عادلانه بین ایرانیان تقسیم می‌شود فقر است