تنش آبی در ۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای کرمان | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت:«۲ هزار و ۶۵۰ روستای استان کرمان دارای شبکۀ آب هستند و برای تامین آب آن‌ها ۳۲۰ میلیون مترمکعب آب در سال استحصال می‌شود که ۹۴ درصد آن از منابع آب زیرزمینی است». علیرضا عبدیان افزود:«به دلیل برداشت‌های بی‌رویه،۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت:«۲ هزار و ۶۵۰ روستای استان کرمان دارای شبکۀ آب هستند و برای تامین آب آن‌ها ۳۲۰ میلیون مترمکعب آب در سال استحصال می‌شود که ۹۴ درصد آن از منابع آب زیرزمینی است».

علیرضا عبدیان افزود:«به دلیل برداشت‌های بی‌رویه،۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای استان در معرض تنش و بحران آب قرار دارند».

وی ادامه داد:«با گرمای بی‌سابقۀ هوا و افزایش مصرف آب،نیاز به مدیریت مصرف داریم که در تامین آب پایدار با چالش مواجه نشویم».

عبدیان،کرمان،زرند،رفسنجان،جیرفت،ساردوئیه،راور،سیرجان،منوجان و فهرج را جزو شهرهای نیازمند مدیریت مصرف اعلام‌ کرد‌ و یادآور شد:«در این ایام از مصارف غیرضرور مانند شستن حیاط و خودرو خودداری شود».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،وی ششم مردادماه در شورای اداری استان بیان کرد:«کلرهای آبی ۴۰۰ لیتر در شبانه‌روز مصرف دارند که لازم است تا شهروندان مدیریت مصرف را در ساعاتی از شب داشته باشند». /پ

 

 




تنش آبی در ۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای کرمان

منبع:خبر کرمان
?تنش آبی در ۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای کرمان :اخبار استان کرمان – اقتصادی