تندروها آینده خود را در معرض تهدید می‌بینند / جریان حداقلی در مجلس تلاش کرد استعفای آقای حسین‌زاده رای نیاورد | اخبار اصلاحات

جواد امام در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز درباره مخالفت مجلس با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده بیان کرد: به‌ نظرم یک جریان حداقلی که در انتخابات ریاست جمهوری توسط مردم کنار زده شد، تلاش کرد تا استعفای آقای حسین‌زاده در مجلس رای نیاورد. برخی افراد تندرو که در اقلیت هم قرار دارند، مخالف ایجاد وفاق و انسجام […]


جواد امام در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز درباره مخالفت مجلس با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده بیان کرد: به‌ نظرم یک جریان حداقلی که در انتخابات ریاست جمهوری توسط مردم کنار زده شد، تلاش کرد تا استعفای آقای حسین‌زاده در مجلس رای نیاورد. برخی افراد تندرو که در اقلیت هم قرار دارند، مخالف ایجاد وفاق و انسجام ملی هستند.

بیشتر بخوانید:

سد مجلس بر ورود یک کرد اهل تسنن به دولت/ چه کسانی با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده مخالفت کردند؟

وی با بیان این که «متاسفانه بعضی نمایندگان منافع گروهی و جناحی را دنبال می‌کنند» متذکر شد: رفتارهای کسانی که باعث ایجاد بحران‌های سیاسی و اجتماعی در داخل و ایجاد تنش در خارج از کشور شده است، بیش‌تر باید مورد بررسی قرار گیرد. مردم با وجود نارضایتی‌هایی که دارند، ۴۹ درصد در انتخابات شرکت کردند و خواهان اصلاح و تغییر وضعیت پیشین شدند. مجموعه دولت، مجلس و… باید تلاش و از این فرصت استفاده کنند. با اصلاح امور و رویه‌های غلط می‌بایست مسیر را برای آن ۵۱ درصدی که پای صندوق رای حاضر نشد، هموار کرد.

به‌ نظرم یک جریان حداقلی که در انتخابات ریاست جمهوری توسط مردم کنار زده شد، تلاش کرد تا استعفای آقای حسین‌زاده در مجلس رای نیاورد. برخی افراد تندرو که در اقلیت هم قرار دارند، مخالف ایجاد وفاق و انسجام ملی هستند.نمایندگانی که در مقابل انتخاب مردم قرار گرفتند، آینده خود را در معرض تهدید می‌بینند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: همه باید تلاش کنند تا موضع ایران در مسائل داخلی و خارجی تقویت شود. نمایندگانی که در مقابل انتخاب مردم قرار گرفتند، آینده خود را در معرض تهدید می‌بینند. در صورتی‌که تمام نمایندگان باید نگاه ملی داشته باشند و منافع ملی بیش از هر چیز دیگری در اولویت باشد. ولی رفتار برخی افراد نشان می‌دهد که چنین رویکردی ندارند و این‌چنین گام بر نمی‌دارند.

متاسفانه بعضی نمایندگان منافع گروهی و جناحی را دنبال می‌کنند، رفتارهای کسانی که باعث ایجاد بحران‌های سیاسی و اجتماعی در داخل و ایجاد تنش در خارج از کشور شده است، بیش‌تر باید مورد بررسی قرار گیرد.

امام با اشاره به قانونی اساسی تصریح کرد: اگرچه طبق قانون اساسی محدودیت‌هایی برای اهل سنت وجود دارد و نمی‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند، ولی برخی افراد پس از ۵ دهه، معاون اهل سنت را هم تحمل نکردند و مانع شدند. این تقابل با دولت پزشکیان نیست، بلکه تضاد با رای مردم و ایجاد وفاق است؛ چرا که یکی از مهم‌ترین شعارهای دکتر پزشکیان در انتخابات، شایسته‌سالاری و فرصت دادن به تمامی گروه‌های اقوام، مذاهب و… بود و مردم به این رویکرد رای دادند.

وی ادامه داد: توجه آقای پزشکیان به انتصابی که انجام داده، اصرار بر حق مردم است؛ چرا که اگر بنای لجبازی با مجلس وجود داشت، تیم دولت می‌توانست استعفا را در مجلس دنبال نکند بر اساس آئین‌نامه مجلس اگر آقای حسین‌زاده ۱۰۰ ساعت در مجلس غیبت داشته باشد، خود به خود مستعفی شناخته می‌شود. همچنین مطابق اصل ۱۴۱ قانون اساسی و استفساریه شورای نگهبان در سال ۱۳۶۰، نمایندگان مجلس می‌توانند بدون استعفا به دولت بروند. مجموعه دولت و آقای حسین‌زاده به آئین‌نامه مجلس احترام گذاشتند و استعفا را تقدیم هیات رئیسه کردند.

اگرچه طبق قانون اساسی محدودیت‌هایی برای اهل سنت وجود دارد و نمی‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند، ولی برخی افراد پس از ۵ دهه، معاون اهل سنت را هم تحمل نکردند و مانع شدند. این تقابل با دولت پزشکیان نیست، بلکه تضاد با رای مردم و ایجاد وفاق است

امام درباره رویکرد دولت در این موضوعات بیان کرد: آقای پزشکیان در انتخابات به صراحت اعلام کرد که اهل دعوا نیست و پس از پیروزی هم نشان داد که درصدد ایجاد وفاق ملی برآمده است. حتی در چینش کابینه از حق طبیعی خود کوتاه آمد، با مجلس همراهی کرد و نقدهایی را به جان خرید تا شعار محوری و هم‌گرایی ملی و وفاق را دنبال کند.

سخنگوی جبهه اصلاحات متذکر شد: جبهه اصلاحات با تمام توان از آقای مسعود پزشکیان حمایت کرده و از این اقدام که فردی اهل سنت به‌عنوان معاون رئیس جمهور معرفی شده حمایت می‌کند. اما از سویی دیگر باید توجه داشت که این وفاق می‌بایست در تمام ارکان نظام و قوا صورت گیرد.

انتهای پیام/


تندروها آینده خود را در معرض تهدید می‌بینند / جریان حداقلی در مجلس تلاش کرد استعفای آقای حسین‌زاده رای نیاورد

منبع: اصلاحات نیوز
? تندروها آینده خود را در معرض تهدید می‌بینند / جریان حداقلی در مجلس تلاش کرد استعفای آقای حسین‌زاده رای نیاورد