تمام کارتخوان‌ها تا پایان فروردین ساماندهی می‌شوند

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت:«از ۱۳ میلیون دستگاه کارتخوان،۷ میلیون ابزار پرداخت تاکنون ساماندهی شده،۳ میلیون غیرفعال شده و تعداد ۳ میلیون باقی مانده که تا پایان فروردین‌ماه تعیین تکلیف می‌شوند». محمد برزگری افزود:«مرحلۀ دوم این قانون،تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری است که متولی این امر بانک […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت:«از ۱۳ میلیون دستگاه کارتخوان،۷ میلیون ابزار پرداخت تاکنون ساماندهی شده،۳ میلیون غیرفعال شده و تعداد ۳ میلیون باقی مانده که تا پایان فروردین‌ماه تعیین تکلیف می‌شوند».

محمد برزگری افزود:«مرحلۀ دوم این قانون،تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری است که متولی این امر بانک مرکزی است و باید زمان آغاز این مرحله را اعلام کند که به نظر می‌رسد این مرحله از اردیبهشت آغاز شود».

به گزارش فردای کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان کرمان،وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مراحل که پیشنیاز اجرای این قانون محسوب می‌شود،اجرای سراسری کدینگ کالا و خدمات است،توضیح داد:«یعنی باید به هر کالا یا خدمت یک شناسه یا کد استاندارد تخصیص داده شود و سازوکار سامانه‌ها با این کدهاست».

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت:«وزارت صمت،اتاق بازرگانی و اصناف از دستگاه‌های دخیل در این مرحله از قانون هستند و به عنوان بهره‌بردار پیگیر اجرای آن‌ها هستیم».

وی بیان کرد:«موازی با ساماندهی ابزار‌های پرداخت،تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری و تخصیص شناسۀ کالا و خدمت،در حال آماده‌سازی سامانه‌های مربوط به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی هستیم. سامانه‌هایی همچون؛ سامانۀ جمع‌آوری،سامانۀ کارپوشه،سامانۀ قرارداد‌ها و … که مجموعۀ آن‌ها سامانۀ مودیان را تشکیل می‌دهد».

برزگری افزود:«زمان‌بندی ما برای اجرای آزمایشی این قانون همان مهر امسال است. حتی شاید برای برخی از مودیان،این زمان جلوتر هم بیاید». /پ




تمام کارتخوان‌ها تا پایان فروردین ساماندهی می‌شوند

منبع:خبر کرمان
?
تمام کارتخوان‌ها تا پایان فروردین ساماندهی می‌شوند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی