تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی دارند

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی هستند،گفت:«در سال ۱۴۰۱ طرح هادی ۲۸۸ روستا بازنگری می‌شود و تامین اعتبار شده است». علی‌اکبر سلطانی‌نژاد از افزایش تسهیلات ساخت مسکن در روستاها به ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد ارزان قیمت […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی هستند،گفت:«در سال ۱۴۰۱ طرح هادی ۲۸۸ روستا بازنگری می‌شود و تامین اعتبار شده است».

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد از افزایش تسهیلات ساخت مسکن در روستاها به ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد ارزان قیمت خبر داد و افزود:«افزایش وام ساخت مسکن در روستاها به طور قطع سبب جهش تولید در این حوزه می‌شود».

وی همچنین با بیان اینکه ۶۲ درصد منازل مسکونی روستایی استان کرمان مقاوم‌سازی و بازسازی شده است گفت:«کاهش خسارات سیل و زلزله در کرمان،نتیجه این اقدام بوده است».

به گزارش فردای کرمان به نقل از فت فتو کرمان،سلطانی‌نژاد ۲۰ فروردین‌ماه در نشست خبری با اشاره به اثرگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تامین مسکن محرومان اظهار کرد:«بیش از ۴۰ درصد جمعیت کرمان در روستاها زندگی می‌کنند و در منطقه‌ی جنوب استان این عدد به ۸۰ درصد می‌رسد».

وی ادامه داد:«پنج هزار و ۶۰۰ روستا در کرمان وجود دارد و آمار نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند».

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان این‌که فعالیت عمرانی قابل توجهی طی سال گذشته در ۵۰۰ روستای استان کرمان انجام شده است،گفت:«ساخت مسکن در روستاها اشتغال‌آفرین و نوعی تولید مهندسی است زیرا حدود ۳۰ درصد از اقتصاد به حوزه‌ی احداث مسکن تعلق دارد و به طور قطع رونق اقتصادی را به‌دنبال دارد».

وی ادامه داد:«بنیاد مسکن در سال جاری حوزه‌ی تامین زمین در روستاها و تخصیص کاربری‌ها برای افزایش تولیدات روستاها را در پیگیری می‌کند».

سلطانی‌نژاد با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر گفت:«کرمان جزو شهرهای بالای یکصد هزار نفر است که مشکل مسکن،قیمت آن است که قابل مهار نیست و قیمت ساخت متاثر از بازار است و در این زمینه مصالح هم گران شده است».

وی ادامه داد:«برای رفع مشکل مسکن در شهرها حوزه‌ی صنعت باید در مسکن مردم کمک کند و نهاده‌ی ارزان به‌دست سازنده آن برسانند». /پ




تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی دارند

منبع:خبر کرمان
?
تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی دارند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی