تمام‌قد از پیام‌رسان‌های ایرانی حمایت می‌‌کنیم

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دربارۀ جدیدترین آمار از تعداد کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی با توجه به فعال شدن قابلیت اینترکانکشن،اظهار کرد:«برای مشاهده کردن اثر این قابلیت،حداقل باید یک‌ ماه بگذرد اما اکنون آخرین آماری که داریم،تعداد کاربر فعال ماهانۀ پیام‌رسان‌ ایتا،۲۲ میلیون نفر شده است؛ یعنی در یک ماه حداقل یک […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دربارۀ جدیدترین آمار از تعداد کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی با توجه به فعال شدن قابلیت اینترکانکشن،اظهار کرد:«برای مشاهده کردن اثر این قابلیت،حداقل باید یک‌ ماه بگذرد اما اکنون آخرین آماری که داریم،تعداد کاربر فعال ماهانۀ پیام‌رسان‌ ایتا،۲۲ میلیون نفر شده است؛ یعنی در یک ماه حداقل یک بار از آن استفاده کرده‌اند».

عیسی زارع‌پور افزود:«پیام‌رسان بله،حدود ۱۶ و نیم میلیون،سروش پلاس حدود ۱۰ و نیم و روبیکا حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین کاربر فعال روزانۀ آن‌ها متفاوت است اما چیزی که هر روز چک می‌کنم این است که روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم‌ها اضافه می‌شود و امیدواریم این مسیر تا پیوستن همۀ مردم عزیز و استفاده از پیام‌رسان‌ها ادامه داشته باشد».

وی تاکید کرد:«ما تمام‌قد کنار پیام‌رسان‌های ایرانی ایستادهایم‌ و امکانات مختلف را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا خدمات مختلف را به مردم ارائه دهند. ما منابع لازم را در اختیار آن‌ها قرار دادیم که بتوانند خدمات پایداری را به مردم ارائه دهند. این اقدام کار جدیدی است و هر کار جدیدی ممکن است در ابتدا اشتباهاتی داشته باشد».

به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا،وی پنجم اردیبهشت‌ماه در حاشیۀ مراسم رونمایی از فاز اول اتصال مقابل پیام‌رسان‌ها به یکدیگر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا قابلیت اینترکانکشن بر روی برخی پیام‌رسان‌ها ایجاد نشده است،گفت:«سایر پیام‌رسان‌ها در حال کار روی این مساله هستند و به دلیل اینکه به هموطنان قول داده بودیم که این امکان تا پایان فروردین ایجاد می‌شود،چهار پیام‌رسان به این زمان رسیدند،ان‌شاءالله بقیۀ پیام‌رسان‌ها هم به مرور اضافه خواهند شد».

زارع‌پور ادامه داد:«در حال حاضر برخی پیام‌رسان‌های نسخۀ وب این امکان را هم دارند و تلاشمان این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن همۀ پیام‌رسان‌ها این امکان را ایجاد کنند و قدم بعدی هم طراحی بر روی برنامه است. قدم بزرگ اول ارسال پیام بود و در قدم‌های بعدی تشکیل گروه و کانال و فاز آخر تماس صوتی و تصویری است».

وزیر ارتباطات دربارۀ جزییات مرکز تبادل پیام هم خاطرنشان کرد:«ما چیزی به نام مرکز تبادل پیام نداریم،بلکه یک پروتکل است که از طریق آن پیام‌رسان‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند که کاملا امن و استاندارد است. ما به عنوان رگولاتور و تنظیم‌گر،حوزۀ این پروتکل‌ها را تدوین و به پیام‌رسان‌ها ارائه کردیم و بر روی اجرایی شدن آن نظارت داریم».

وی گفت:«اگر کار کمی به عقب افتاد،به این دلیل بود که ما اصرار داشتیم رمزنگاری استانداردی بین پیام‌رسان‌ها ایجاد شود که این هم اتفاق افتاد. ما مجموعه ضوابط فعالیت سکوهای پیام‌رسانی را تدوین کردیم و در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شده اما متاسفانه به دلایلی تعلل شده بود. ما این را تهیه کردیم و در مسیر تصویب است و ضوابط فعالیت آن‌ها را مشخص کرده است. برای حریم خصوصی قانون داریم،حتی فتوای رهبری هم داریم و به‌صورت چارچوب و قوانین سفت و سخت در این زمینه وجود دارد. ان‌شاالله ضوابط فعالیتشان به‌زودی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب می‌شود و بر اساس آن پروانه می‌دهیم».

زارع‌پور دربارۀ تعداد کسب‌وکارهای فعال در پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد:«ما رصد می‌کنیم که روزبه‌روز به تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی افزوده می‌شود و بخشی از آن کسب‌وکارهایی هستند که در حال انتقال هستند،آمار ترافیک شرکت ملی پست به عنوان یک شاخص نشان‌دهندۀ این است که روند فعالیت به حالت عادی بازگشته و آمار ترافیک پست نسبت به مرداد و شهریور افزایش پیدا کرده است. آمار تراکنش‌های بانک مرکزی هم نشان می‌دهد که کاهشی وجود نداشته است». /پ




تمام‌قد از پیام‌رسان‌های ایرانی حمایت می‌‌کنیم

منبع:خبر کرمان
?

تمام‌قد از پیام‌رسان‌های ایرانی حمایت می‌‌کنیم

:اخبار استان کرمان – اقتصادی