تماس‌ها و پیامک‌ها جعلی برنده شدن در قرعه کشی

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: برنده شدن در جشنواره‌ها و قرعه‌کشی‌های مختلف یکی از مهم‌ترین روش‌های افراد سودجو برای فریب دادن قربانیان محسوب می‌شود. به گزارش فت فتو از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: همواره مجرمان سایبری با استفاده از ترفند‌های خاص سعی دارند طعمه‌های خود را انتخاب و با جلب […]

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: برنده شدن در جشنواره‌ها و قرعه‌کشی‌های مختلف یکی از مهم‌ترین روش‌های افراد سودجو برای فریب دادن قربانیان محسوب می‌شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: همواره مجرمان سایبری با استفاده از ترفند‌های خاص سعی دارند طعمه‌های خود را انتخاب و با جلب اعتماد قربانیان از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

او افزود: برقراری تماس‌های تلفنی از طریق شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک و… از مهم‌ترین روش‌های مهندسی اجتماعی برای ترغیب کاربران به انجام خواسته موردنظر است، گاهی اوقات این تماس‌ها و پیامک‌ها به عنوان عنوان برنامه‌های مطرح رادیویی و تلویزیونی و یا اپراتور‌های تلفن همراه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: اکثر این تماس‌ها و پیامک‌ها جعلی بوده و تنها برای کلاهبرداری و پیگیری اهداف مجرمانه طراحی‌شده‌اند.

سرهنگ یادگار نژاد گفت: سوءاستفاده از اعتماد شاکی نقطه اشتراک بسیاری از جرائم سایبری و پرونده‌های تشکیل‌شده است و هم‌وطنان عزیز باید بیشتر مراقب بوده و موارد ایمنی به‌ظاهر کوچک را جدی گرفته و به هرکسی اعتماد نکنند.

او تاکید کرد: گاهی اوقات برخی از کاربران در قرعه‌کشی‌هایی که شرکت نکرده‌اند، برنده می‌شوند؛ بنابراین هم‌وطنان عزیز قبل از انجام هر کار در مورد سوءاستفاده‌های احتمالی آن کمی دقیق و حساس باشند.

او اظهار کرد: در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و واریز وجه به‌حساب شما، تنها کافی است شماره کارت یا شماره‌حساب خود را در اختیار فرد واریز کننده قرار داده و نیازی به اعلام سایر اطلاعات بانکی از قبیل رمز‌های عبور تاریخ انقضاء و cvv۲ نیست.

این مقام انتظامی بیان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ح




تماس‌ها و پیامک‌ها جعلی برنده شدن در قرعه کشی

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? تماس‌ها و پیامک‌ها جعلی برنده شدن در قرعه کشی