تلاش برای ثبت ملی جشنواره نان کرمان

استاندار کرمان گفت: ثبت ملی جشنواره نان کرمان را پیگیری می‌کنیم. به گزارش نذیر کرمان؛ محمدمهدی فداکار در حاشیه افتتاح دومین جشنواره ملی نان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی نان در کرمان با همکاری دستگاه‌های مختلف و با استقبال خوب مردم مواجه شد.وی افزود: دومین جشنواره ملی نان کرمان با حضور […]


استاندار کرمان گفت: ثبت ملی جشنواره نان کرمان را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش نذیر کرمان؛ محمدمهدی فداکار در حاشیه افتتاح دومین جشنواره ملی نان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی نان در کرمان با همکاری دستگاه‌های مختلف و با استقبال خوب مردم مواجه شد.
وی افزود: دومین جشنواره ملی نان کرمان با حضور تعداد بیشتری از استان‌های کشور (۲۷ استان) در محل پارک مادر برپا شده است.
فداکار با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره ملی نان در شهرداری کرمان است، گفت: این جشنواره فرصت بی‌نظیری برای خانواده‌های کرمان است تا اعضای خانواده به‌ویژه بچه‌ها با تنوع نان‌ها در کشور و استان آشنا شوند.
استاندار کرمان در ادامه بیان کرد: با توجه به دایر شدن سیاه‌چادر‌های عشایر در جشنواره ملی نان، خانواده‌ها با حضور در این جشنواره، زندگی سنتی عشایر و پخت نان توسط آنها را مشاهده می‌کنند.
وی تصریح کرد: نان‌های متنوعی در استان کرمان پخت می‌شود که بخشی از این نان‌ها ثبت ملی هم شده، اما مردم ما هنوز این نان‌ها را نمی‌شناسند و جشنواره ملی نان در زمینه معرفی انواع نان‌ها موثر است.
فداکار برگزاری جشنواره ملی نان در کرمان را نتیجه خوش‌فکری مجریان این رویداد ذکر کرد و افزود: ثبت ملی این جشنواره را پیگیری می‌کنیم تا در کرمان ماندگار شود.
انتهای پیام


تلاش برای ثبت ملی جشنواره نان کرمان

منبع: بــرنا
? تلاش برای ثبت ملی جشنواره نان کرمان