تلاش برای ارتقاء سواد دیجیتال مردم براساس زیست بوم جدید فناوری

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: فراخوان بین‌المللی “رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید” اعلام می‌شود که با موضوع جدید و زیست بوم جدید فناوری و فضای مجازی برای سواد دیجیتال مردم برنامه‌ریزی و کار شود. رضا رضایی امروز هشتم خرداد ماه در جلسه تبیین “اولین رویداد بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: فراخوان بین‌المللی “رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید” اعلام می‌شود که با موضوع جدید و زیست بوم جدید فناوری و فضای مجازی برای سواد دیجیتال مردم برنامه‌ریزی و کار شود.

رضا رضایی امروز هشتم خرداد ماه در جلسه تبیین “اولین رویداد بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید” در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در کشور کارهای بزرگی انجام داده و امروز بیش از ۹۷.۱ درصد مردم ما(سنین ۶ تا ۴۹ سال) با سواد هستند و در استان کرمان نیز تلاش های فراوانی در زمینه سوادآموزی صورت گرفته است.

وی افزود: مسئله مهم، ریشه کنی بیسوادی است و باید تلاش کنیم مردم سواد خواندن و نوشتن داشته و به دلیل رشد چشمگیر میزان باسوادی باید برای این جمعیت باسواد، با توجه به پیشرفت فناوری و تکولوژی برنامه ریزی شود.

رضایی تصریح کرد: فراخوان بین‌المللی “رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید” اعلام می‌شود که با موضوع جدید و زیست بوم جدید فناوری و فضای مجازی برای سواد دیجیتال مردم برنامه‌ریزی و کار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید راهکارها و ایده جدید متناسب با زیست بم جدید بدهیم تا همه از آنچه که در شکل گیری این فضای رو به پیشرفت اتفاق می افتد، عقب نمانده و استفاده کنند.

به گزارش نذیر کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: جمهوری اسلامی تحول عجیبی در حوزه سواداموزی به وجود آورد و اکنون با توجه به اتفاقات جدیدی که در دنیا افتاده باید گام ها را فراتر بگذاریم.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب صنعتی، علوم تخصصی شده و عمق پیدا کرده، افزود: در حال حاضر افرادی که می خواهند کار کنند و به ویژه در کسب و کارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال باید بسیاری از شیوه های آموزشی جدید را بلد باشند.

فداکار با قدردانی از نگاه نهضت سوادآموزی برای توجه به شیوه‌های نوین در آموزش، بیان کرد: در استان کرمان برای همکاری آمادگی داریم زیرا ظرفیت های فیزیکی و علمی وجود دارد و قطعا دانشگاه‌ها نیز کمک می‌کنند.

استاندار کرمان گفت: آموزش و پرورش برای ما خیلی مهم است زیرا اثرگذاری آن در همه حوزه‌ها قابل مقایسه با جای دیگر نیست.

همچنین دکتر حسین اکبری فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه ۶۰۰ عضو هیئت علمی و ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه داریم، افزود: دنبال علم نافع هستیم و باید شرایط امروز را درک کرده و روش های درست را برای سواد نافع به کار بگیریم و ما در کنار این حرکت بزرگ هستیم.

انتهای پیام




تلاش برای ارتقاء سواد دیجیتال مردم براساس زیست بوم جدید فناوری

منبع: ایـسنا
? تلاش برای ارتقاء سواد دیجیتال مردم براساس زیست بوم جدید فناوری