تقویت مبانی دینی و اعتقادی باعث کاهش میزان جرم در جامعه می‌شود | خبر کرمان

کرمان_رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هر میزان که مبانی دینی و اعتقادی در جامعه تقویت شود به همان میزان جرم و تخلف کاهش می‌یابد. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به لزوم توسعه تعاملات بین دستگاه قضائی و سازمان تبلیغات اسلامی […]



کرمان_رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هر میزان که مبانی دینی و اعتقادی در جامعه تقویت شود به همان میزان جرم و تخلف کاهش می‌یابد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به لزوم توسعه تعاملات بین دستگاه قضائی و سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به هر میزان که مبانی دینی و اعتقادی در جامعه تقویت شود، به همان میزان جرم و تخلف کاهش می‌یابد.

وی افزود: اثرگذاری اقدامات فرهنگی در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و در دادگستری کل استان به این نقش اثرگذار اقدامات فرهنگی در کاهش ورودی پرونده‌ها باور داریم.

وی با اشاره به آمادگی دستگاه قضائی برای توسعه همکاری‌های متقابل با سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: تلاش می‌شود که این اقدامات با پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، در قالب یک تفاهم نامه مشترک دنبال گردد.

حمیدی، به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان اشاره و افزود: در راستای این طرح تلاش می‌شود تا ضمن حضور قضات و حقوقدانان در مساجد، مشکلات حقوقی و قضائی مردم در مساجد بررسی و رفع گردد.

وی تصریح کرد: اخیراً هیأت‌های صلح نیز در برخی مساجد استان راه اندازی شده است تا در راستای توسعه صلح و سازش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدامات گسترده‌تری انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر ادارات تبلیغات اسلامی در ۲۷ شهرستان و بخش استان کرمان راه اندازی شده است.

حجت الاسلام سعید شهابی، افزود: بخش عمده‌ای از اقدامات فرهنگی و تبلیغی در سازمان تبلیغات اسلامی، با همکاری طلبه‌های جهادی در دست انجام است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده به منظور تأمین زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه اقدامات فرهنگی و تبلیغی، افزود: نقاط مشترک بسیار خوبی بین دستگاه قضائی و سازمان تبلیغات اسلامی برای توسعه تعاملات و همکاری‌های مشترک وجود دارد.

کد خبر ۶۲۶۴۱۲۳


تقویت مبانی دینی و اعتقادی باعث کاهش میزان جرم در جامعه می‌شود

منبع: مــهر
? تقویت مبانی دینی و اعتقادی باعث کاهش میزان جرم در جامعه می‌شود