تقریب مسلمانان با جریان‌سازی رسانه‌ها در اربعین | اخبار استان کرمان

مشاور امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی کرمان با اشاره به لزوم پوشش آداب و رسوم اهل سنت در ایام محرم و صفر توسط رسانه‌ها گفت: این موارد باعث تقریب بیشتر مسلمانان و اتحاد قلوب بین مسلمانان خواهد شد و شعار «حب‌ الحسین یجمعنا» محقق خواهد شد. مولوی یونس چاهانی در گفتگو با […]



مشاور امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی کرمان با اشاره به لزوم پوشش آداب و رسوم اهل سنت در ایام محرم و صفر توسط رسانه‌ها گفت: این موارد باعث تقریب بیشتر مسلمانان و اتحاد قلوب بین مسلمانان خواهد شد و شعار «حب‌ الحسین یجمعنا» محقق خواهد شد.

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان گفت: از ماه‌های محرم و صفر به‌عنوان ماه‌های حرام یاد شده، ماه‌هایی که در آن از قتل، کشتار و جنگ منع شده است و بر این مهم آحاد مسلمانان، شیعه و سنی تأکید دارند و اهل سنت از دیرباز تاکنون، این مسئله را مورد توجه قرار داده‌اند.

مشاور ویژه امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه محرم، این ماه حرام نوه رسول‌الله(ص) امام حسین علیه‌السلام و ۷۲ تن از یاران ایشان به‌شهادت رسیدند و ما نیز لازم است برای نشان دادن عشق و محبت‌مان به سیدالشهدا علیه‌السلام و اظهار هم‌دردی با شهادت نوه پیامبر اکرم(ص)، در این ایام مراسم جشن و عروسی برگزار نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: چنانچه بررسی کنیم در مناطق اهل سنت کشور، مسلمانان اهل سنت همواره در ماه محرم و صفر سیاه بر تن می‌کنند و احترام عزای نوه پیامبر اکرم(ص) را نگه ‌می‌دارند و اگر افرادی بنا به دلایلی که خودشان دارند، لباس سیاه نمی‌پوشند، اما مراسم‌های شادی برگزار نمی‌کنند.

مولوی چاهانی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: اهل سنت از یکم تا دهم ماه محرم به‌منظور خیرات برای اموات خود، غذا طبخ می‌کنند و به مساجد محله می‌فرستند که این خیرات به نیت ثواب برای اموات‌شان است و بر این عقیده هستند که اموات‌شان به برکت امام حسین علیه‌السلام مورد مغفرت قرار گیرند.

مشاور ویژه امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس تصریح کرد: به مسئولان فرهنگی و اصحاب رسانه توصیه می‌کنم که در ماه محرم و صفر  از مناطق اهل سنت بازدید کنند تا با آداب و رسوم این مناطق در ماه محرم و صفر آشنا شوند و ببینند خانواده‌های ما چگونه این دو ماه را مورد تکریم قرار می‌دهند.

وی ضمن اشاره به مطالب فوق خاطرنشان کرد: زمانی که رسانه‌ها این موارد را پوشش دهند، این موارد باعث تقریب بیشتر مسلمانان و اتحاد قلوب بین مسلمانان خواهد شد و شعار «حب‌ الحسین یجمعنا» محقق خواهد شد.

انتهای خبر/م


تقریب مسلمانان با جریان‌سازی رسانه‌ها در اربعین

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? تقریب مسلمانان با جریان‌سازی رسانه‌ها در اربعین