تغییر الگوی کشت دستوری انجام نمی‌شود

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان این‌که هیچ کار اقتصادی را نمی‌توان دستوری انجام داد،گفت:«همه دوست داشتند تغییر الگوی کشت انجام شود،اما چگونگی و ابزار آن مغفول مانده است و هیچ کار اقتصادی را با دستور نمی‌توان اجرا کرد». سعید برخوری در دیدار استاندار کرمان با کارکنان […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان این‌که هیچ کار اقتصادی را نمی‌توان دستوری انجام داد،گفت:«همه دوست داشتند تغییر الگوی کشت انجام شود،اما چگونگی و ابزار آن مغفول مانده است و هیچ کار اقتصادی را با دستور نمی‌توان اجرا کرد».

سعید برخوری در دیدار استاندار کرمان با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی جنوب با اشاره به مبحث الگوی کشت و لزوم اجرای آن،با بیان این‌که کشاورزان برخی محصولات را به علت نداشتن صرفه اقتصادی کشت نمی‌کنند،افزود:«برای تغییر الگوی کشت باید مسیر آن را مشخص کرد و به کشاورزی نشان داد‌؛ یا ارزش اقتصادی محصول را درست کنیم که کشاورز قانع شود و یا سیاست‌گذاری را با آب انجام داد».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،وی ۲۸ خرداد‌ماه با بیان اینکه کشاورزی قراردادی از جنوب استان آغاز شد و اکنون به یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی تبدیل شده است،افزود:«سیستم نوین آبیاری جنوب استان کرمان ۱۳ درصد بالاتر از میانگین کشور است و این منطقه مقام دوم را در کشت گلخانه‌ای دارد».

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت:«منطقه آزاد کشاورزی کاری منحصر بفرد و حاصل تفکر این سازمان است که در کشور نمونۀ آن را نداریم».

برخوری افزود:«در حوزۀ تولید بذر و نهاده‌های کشاورزی،کشورهای خارجی می‌توانند در جنوب دفتر داشته باشند». /پ




تغییر الگوی کشت دستوری انجام نمی‌شود

منبع:خبر کرمان
?

تغییر الگوی کشت دستوری انجام نمی‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی