تعیین تکلیف پرداخت‌های شهرداری به قرارگاه خاتم

در جلسه علنی شورای شهر کرمان موضوع پرداخت‌های شهرداری به قرارگاه خاتم مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مصوب شد تا در توافق سه جانبه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم‌ پرداخت شود. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر امروز با حضور […]



در جلسه علنی شورای شهر کرمان موضوع پرداخت‌های شهرداری به قرارگاه خاتم مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مصوب شد تا در توافق سه جانبه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم‌ پرداخت شود.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر امروز با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله نام‌گذاری خیابانی به‌نام شهید رئیسی، خرید تعدادی دستگاه خودرو برقی برای شهرداری و همچنین ناوگان تاکسی‌رانی، تخفیف عوارض به کسبه میدان ارگ به مدت سه سال، طرح دهکده سلامت مورد بررسی قرار گرفت.

اگرچه که در این جلسه به موضوع نام‌گذاری خیابانی به ‌نام شهید رئیسی اشاره و پیشنهاد شد تا امتداد خیابان شهید رجایی از چهارراه جانباز به‌بعد به نام شهید رئیسی نام‌گذاری شود اما یکی از مخالفان این موضوع علیرضا نادری رئیس شورای شهر بود.

نام‌گذاری خیابانی به ‌نام شهید رئیسی
وی در این رابطه گفت: اکنون دو خیابان به نام شهید رئیسی وجود دارد و اگر به سه خیابان تبدیل شود در واقع بزرگی این اسم محو می‌شود ضمن این‌که باعث سردرگمی نیز می‌شود.

رئیس شورای شهر بیان کرد: معتقدم باید نام‌گذاری به‌گونه‌ای باشد که اسم نیز شهید نشود چرا که اکنون خیابان‌هایی که نام‌گذاری شده‌اند هنوز با نام قدیمی خود خوانده می‌شوند برای مثال خیابان شهید رجائی را همچنان خیابان خورشید می‌خوانند.

خرید ۳۰ دستگاه خودرو برقی برای شهرداری و ۳۰۰ دستگاه برای تاکسی‌رانی
یکی از موضوعات دیگری که در جلسه مطرح شد خرید ۳۰ دستگاه خودرو برقی برای شهرداری و ۳۰۰ دستگاه خودرو برقی برای تاکسی‌رانی در مسیرهای فرودگاه و راه آهن و البته یک ایستگاه شارژ خودرو نیز مد نظر بود.

نماینده شهرداری که در این جلسه حضور داشت در این رابطه به توضیح پرداخت و گفت: اکنون در کل کشور رقابت شدیدی بین شهرداری‌ها در رابطه با جایگزین کردن خودروهای بنزینی وجود دارد.

وی ادامه داد: با جایگزین کردن خودروهای برقی به‌جای خودروهای بنزینی بار مالی زیادی از دوش شهرداری برداشته می‌شود ضمن این‌که به سلامت محیط زیست نیز کمک می‌شود.

این نماینده شهرداری تاکید کرد: شهرداری بسیاری از  کلان‌شهرها در حال آماده‌سازی شرایط مناسب برای تاکسی‌رانان هستند اکنون مدیریت فرودگاه طبق هماهنگی انجام شده موافقت کرده تا محیطی برای ایستگاه شارژ خودروها بدهد ضمن این‌که بانک رسالت نیز قبول کرده است تا از اختیارات خود به هر کس که برای خرید خودروی برقی اقدام کند وام دهد.

نادری رئیس شورای شهر در ادامه بیان کرد: مطمئناً با فروش خودروهای شهرداری نمی‌توان به‌طور کامل ۳۰ خودرو برقی را خرید.

پرداخت‌های شهرداری به قرارگاه خاتم
موضوع دیگری که مورد بررسی قرار گرفت درخواست شهرداری و قرارگاه خاتم برای توافق سه جانبه در پرداخت‌های شهرداری به قرارگاه خاتم که ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

نماینده شهرداری در این رابطه بیان کرد: در واگذاری زمین به خاتم با مشکل روبرو شدیم چراکه مؤسسه نور به عنوان رکن سوم سخت می‌گیرد، این موسسه زمین در شرایط خاص را در نظر می‌گیرد عملاً بهترین زمین‌های شهرداری و دارای موقعیت حساس را مؤسسه نور می‌خواهد که اگر این مباحث نبود بسیاری از مشکلات ما با خاتم حل می‌شد. 
در نهایت این موضوع با ۱۰ رأی موافق مصوب شد.

تخفیف عوارض شهرداری به کسبه میدان ارگ
اما نامه‌ دیگری که در شورای شهر خوانده شد تا به آن رسیدگی شود، نامه رئیس اتاق اصناف بود در این رابطه که به کسبه میدان ارگ به مدت سه سال تخفیف در عوارض توسط شهرداری داده شود.

محمد امینی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی در این رابطه بیان کرد: در این موضوع مشخص نیست که چه تعداد مغازه تحت تأثیر عملیات عمرانی خواهند بود و نکته دوم این‌که از سمت شهرداری عوارض ۱۴۰۳ چه میزان است و الته باید به‌طور دقیق تعداد سال مشخص شود مشروط بر این‌که اصناف هم عوارض را از مغازه‌داران دریافت نکنند بنابراین بهتر است این موضوع برای تعیین تکلیف بیش‌تر برگردد.

در ادامه محسن تویسرکانی شهردار شهر بیان کرد: کلیات مشخص است و بهتر است بعدها جزئیات آن مورد بررسی قرار گیرد.
اما در نهایت این موضوع در صحن علنی شورای شهر رأی نیاورد.

طرح دهکده سلامت
درخواست متجمع تندرستی معتادان متجاهر جهت حصارکشی و تامین نیاز مالی از دیگر مسائلی بود که در این جلسه علنی شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه در این رابطه بیان کرد: در طرح دهکده سلامت مطرح است تا معتادان متجاهر را از مراحل درمان تا بازگشت به شرایط زندگی اجتماعی همراهی کنند و همه این کارها در یک مکان به‌صورت متمرکز انجام شود.

وی ادامه داد: شرط گذاشته شده است که اگر مسئولیت‌های اجتماعی شهرداری را در این حوزه به عهده بگیرند و به شهرداری کمک کنند در حالی‌که درخواست ۱۴ میلیارد شده است اما شهرداری با ۱۰ میلیارد موافقت شده است.

انتهای خبر/ پسند

 


تعیین تکلیف پرداخت‌های شهرداری به قرارگاه خاتم

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? تعیین تکلیف پرداخت‌های شهرداری به قرارگاه خاتم