تعداد نقاط کور موبایل در شهر کرمان مدام در حال افزایش است | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل ارتباطات استان کرمان با اشاره به اینکه در شهر کرمان نقاط کور زیادی داریم و به دلیل اینکه تعداد مشترکان تلفن همراه‌ هر روز بیشتر می‌شود،روزبه‌روز این نقاط کور افزایش می‌یابد،گفت:«واقعیت این است امکانات موجود پاسخگو نیست و تنها راه رفع این نقاط کور احداث سایت‌های BTS جدید (ایستگاه‌ها […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل ارتباطات استان کرمان با اشاره به اینکه در شهر کرمان نقاط کور زیادی داریم و به دلیل اینکه تعداد مشترکان تلفن همراه‌ هر روز بیشتر می‌شود،روزبه‌روز این نقاط کور افزایش می‌یابد،گفت:«واقعیت این است امکانات موجود پاسخگو نیست و تنها راه رفع این نقاط کور احداث سایت‌های BTS جدید (ایستگاه‌ها و تجهیزاتی که به بهبود کیفیت سیگنال‌های مخابراتی کمک می‌کند) موبایل است».

حسین ساجدی‌فر افزود:«در شهر کرمان بالغ بر ۲۰ درخواست احداث سایت جدید وجود دارد و این آمادگی هست که این سایت‌ها کمتر از یک ماه در کرمان احداث شود و منتظر هستیم تا شهرداری کرمان مجوز احداث سایت‌های جدید را صادر کند».

وی ادامه داد:«اگر شهرداری همکاری داشته باشد و مجوز احداث سایتهای جدید را صادر کنند،سایت‌های اینترنتی متعددی توسط اپراتورهای مختلف احداث خواهد شد و پوشش مطلوب و باکیفیت را در حوزۀ تلفن همراه خواهیم داشت».

ساجدی‌فر توضیح داد:«اپراتورها تجهیزات را نگه نمی‌دارد و در صورت عدم صدور مجوز،تجهیزات در این شرایط سخت تحریمی به استانی می‌رود که از آن استقبال می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود این تجهیزات از کرمان خارج شود».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از تسنیم کرمان،وی در ادامه بیان کرد:«کارگروه هوای پاک در شهرداری‌ها تشکیل شده که استانداردهایی را برای احداث سایت‌های BTS موبایل دارد که علمی نیست».

ساجدی‌فر گفت:«مرجع رسیدگی به تشعشعات سایت‌های موبایل سازمان انرژی اتمی است و دیگر جاها تخصص و تجهیزات لازم را ندارند».

وی با اشاره به اینکه هر سایتی که وارد ایران شود ابتدا توسط سازمان انرژی اتمی بررسی می‌شود و اگر تایید نشود اجازۀ کار داده نمی‌شود،افزود:«در دیگر استان‌ها این کارگروه را نداریم اما کرمان پیشتاز شده و براساس استانداردهایی که سازمان محیط زیست برای این کارگروه تعریف کرده عملاً امکان احداث سایت جدید در شهرها را نداریم».

مدیرکل ارتباطات استان کرمان خاطرنشان کرد:«این مسئله نارضایتی مردم را به دنبال داشته است،مکاتباتی با مسئولان استان انجام شده و انتظار داریم با توجه به نارضایتی که ایجاد شده در صورت عدم رفع مشکل،دادستانی به این موضوع ورود کند». /پ




تعداد نقاط کور موبایل در شهر کرمان مدام در حال افزایش است

منبع:خبر کرمان
?تعداد نقاط کور موبایل در شهر کرمان مدام در حال افزایش است :اخبار استان کرمان – اقتصادی