تعدادی زندانی در حاشیه سوگواره تعزیه ده‌زیار آزاد می‌شوند

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه برگزاری هشتمین شب از یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع مردم با اشاره با اینکه برای سومین سال متوالی توفیق حضور در این مراسم و محفل با عظمت را دارم، اظهار داشت: برگزاری مراسمی در این سطح باعث افتخاری برای استان کرمان، […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه برگزاری هشتمین شب از یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع مردم با اشاره با اینکه برای سومین سال متوالی توفیق حضور در این مراسم و محفل با عظمت را دارم، اظهار داشت: برگزاری مراسمی در این سطح باعث افتخاری برای استان کرمان، منطقه و روستای ده‌زیار است.

وی با اشاره به اینکه حضور گرم و باشکوه مردم در این مجالس و اجرای هنرمندانه ذاکران، مادحان اهل‌بیت و تعزیه‌خوانان از سراسر کشور در این سوگواره جای تقدیر دارد، گفت: آیین تعزیه خوانی در این سوگواره بسیار هنرمندانه، معنوی و اثرگذار برگزار می‌شود و جای تقدیر دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه امسال در حاشیه این آیین مذهبی آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد کلید خورده است که این کار خداپسندانه از اول این سوگواره آغاز شده  و تا شب آخر ادامه دارد، گفت: این کار ارزشمند با همت شما عزاداران امام حسین (ع) رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه بیش از دو دهه ستاد مردمی دیه در کشور راه‌اندازی شده و فعالیت آن در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است؛ کسانی ناخواسته و بدون آن که مرتکب جرم و خطایی شوند، وارد زندان شدند، افزود: در این دو دهه هزاران نفر با همت خیرین و مردم از زندان‌ها آزاد شدند.

حمیدی با تاکید بر اینکه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد یک کار بسیار خداپسندانه است که بودجه دولتی ندارد و صرفاً با کمک خیرین و مردم انجام می‌شود، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون با همت ستاد دیه استان کرمان، ۶۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه اقدام امسال برگزارکنندگان سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کار بسیار خوب و ارزشمندی است که در حاشیه این مراسم معنوی انجام می‌شود، گفت: چه خوب است که ما هم به اهل‌بیت عصمت و طهارت که خود سردمدار کمک به افراد نیازمند و مستمند بودند تاسی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: هر مبلغی که در این مراسم جمع‌آوری شود دو برابر آن از طرف ستاد دیه اهدا می‌شود تا تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان به برکت برگزاری مجالس امام حسین علیه‌السلام آزاد شوند و به آغوش خانواده هایشان برگردند.

انتهای پیام/۵۱۱/




تعدادی زندانی در حاشیه سوگواره تعزیه ده‌زیار آزاد می‌شوند

منبع: تسنــیم
? تعدادی زندانی در حاشیه سوگواره تعزیه ده‌زیار آزاد می‌شوند