تعاون روستایی، آماده خرید توافقی خرما در شرق استان کرمان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان گفت: این سازمان آماده خرید توافقی خرما از نخلداران شهرستان بم است. پرویز رئیسی ۲۷ مرداد ماه در جلسه کارگروه کشاورزی شرق استان کرمان(شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی) اظهار کرد: خرید تضمینی خرما به طور کلی از سیاست دولت خارج شده اما به شکل توافقی مد […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان گفت: این سازمان آماده خرید توافقی خرما از نخلداران شهرستان بم است.

پرویز رئیسی ۲۷ مرداد ماه در جلسه کارگروه کشاورزی شرق استان کرمان(شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی) اظهار کرد: خرید تضمینی خرما به طور کلی از سیاست دولت خارج شده اما به شکل توافقی مد نظر قرار دارد .

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای حمایت از نخلداران بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی تاکید بر حمایت از باغداران و فعالان حوزه کشاورزی دارد و در همین راستا از همه ابزار برای کمک به نخلداران استفاده می‌کنیم.

رئیسی با اشاره به نقش تعاون روستایی در همراهی و هم افزایی با کشاورزان تصریح کرد: در راستای اجرای دستورالعمل خرید توافقی محصولات مازاد کشاورزان با تأمین تسهیلات ترجیحی، شرایط خرید خرمای مازاد در سنوات باغداران منطقه شرق استان کرمان فراهم شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان گفت: خرید تضمینی مراحل و فرایندی دارد که براساس آن باید مجوزهای لازم به سازمان استان کرمان داده و اعتبار آن تامین شود تا در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر در رایزنی با عوامل بانکی هستیم تا با دریافت تسهیلات موردنیاز، بتوانیم بیشترین خرید توافقی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: می‌توان از طریق اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی، ایجاد صنایع جنبی و تبدیلی و بازاری که برای محصولات کشاورزی موثر واقع شود می‌توان از طریق اتحادیه‌های تعاون روستایی دنبال شوند باشد را دنبال کرد.

وی در پایان بر دانش بنیان کردن کشاورزی و افزایش راندمان تولید تاکید کرد.

انتهای پیام


تعاون روستایی، آماده خرید توافقی خرما در شرق استان کرمان

منبع: ایـسنا
? تعاون روستایی، آماده خرید توافقی خرما در شرق استان کرمان