تعامل دستگاه قضایی و تبلیغات اسلامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، حجت‌الاسلام شهابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز ۳۰ مهرماه، با حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌ کل دادگستری استان دیدار کرد. در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم توسعه تعاملات بین دستگاه قضایی و اداره‌کل […]


به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، حجت‌الاسلام شهابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز ۳۰ مهرماه، با حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌ کل دادگستری استان دیدار کرد.

در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم توسعه تعاملات بین دستگاه قضایی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی تأکید کرد و گفت: اثرگذاری اقدامات فرهنگی در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و در دادگستری کل استان به این نقش اثرگذار اقدامات فرهنگی در کاهش ورودی پرونده‌ها باور داریم.

حمیدی افزود: به هر میزان که مبانی دینی و اعتقادی در جامعه تقویت شود، به همان میزان جرم و تخلف کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به آمادگی دستگاه قضایی برای توسعه همکاری‌های متقابل با سازمان تبلیغات اسلامی، مطرح کرد: تلاش داریم که این اقدامات با پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، در قالب یک تفاهمنامه مشترک دنبال شود. 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان اشاره و بیان کرد: در راستای این طرح تلاش می‌شود تا ضمن حضور قضات و حقوقدانان در مساجد، مشکلات حقوقی و قضایی مردم در مساجد بررسی و رفع گردد.

حمیدی اظهار کرد: اخیرا هیئت‌های صلح نیز در برخی مساجد استان راه‌اندازی شده است تا در راستای توسعه صلح و سازش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدامات گسترده‌تری انجام شود.

در ادامه حجت‌الاسلام سعید شهابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر ادارات تبلیغات اسلامی در ۲۷ شهرستان و بخش استان کرمان راه اندازی شده است. بخش عمده‌ای از اقدامات فرهنگی و تبلیغی در سازمان تبلیغات اسلامی، با همکاری طلبه‌های جهادی در دست انجام است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده به‌منظور تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه اقدامات فرهنگی و تبلیغی، گفت: نقاط مشترک بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و سازمان تبلیغات اسلامی برای توسعه تعاملات و همکاری‌های مشترک وجود دارد.

انتهای پیام


تعامل دستگاه قضایی و تبلیغات اسلامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? تعامل دستگاه قضایی و تبلیغات اسلامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است