تصادفات در استان کرمان ۱۴ درصد کاهش یافته است

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: کاهش سرقت، خشونت و تصادفات از اولویت‌های استان کرمان به شمار می‌روند که تصادفات در استان کرمان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است. به گزارش نذیر کرمان؛ سید مهدی قویدل در نشست روسای حوزه‌های […]


معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: کاهش سرقت، خشونت و تصادفات از اولویت‌های استان کرمان به شمار می‌روند که تصادفات در استان کرمان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش نذیر کرمان؛ سید مهدی قویدل در نشست روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان کرمان ضمن بیان این مطلب که در سه ماهه امسال ۷۹ درصد سرقت‌ها در ۷ شهرستان استان بوده است، گفت: ۲۰۶ نفر از خریداران اموال مسروقه نیز در استان کرمان شناسایی شده اند که از این تعداد ۶۲ نفر غیرایرانی بوده‌اند.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان بیان کرد: در اجرای برنامه جامع پیشگیری از سرقت ۵ راهبرد مهم در سال جاری تعیین و تدوین شده است.
قویدل گفت: در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی و برنامه‌های ابلاغی و کنترل و کاهش جرائم و دعاوی اولویت دار، موضوع سرقت به عنوان اولویت اول جرائم و دعاوی استان کرمان در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مطرح شده است.
وی به برنامه ریزی انجام شده به منظور دستگیری محکومان متواری و غائبین از مرخصی از زندان اشاره کرد و گفت: طی سالجاری حداقل ۳۰ درصد از این افراد باید دستگیر شوند و در کنار آن به روز رسانی بانک اطلاعات سارقین و ساماندهی مراکز خرید و فروش مالخران نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ضمن بیان این مطلب که برنامه و آمار اولویت‌های جرایم هر شهرستان تفکیک و ارسال شده است، عنوان کرد: انتظار می‌رود برنامه‌های پیشگیرانه بر مبنای مصوبات شورا‌های پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های قضایی استان تدوین و اجرایی گردد.
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بر استفاده از ظرفیت مصلحین نیز تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۶ هزار مصلح آموزش دیده در استان کرمان فعالیت دارند که از ظرفیت قریب یک هزار نفر از این افراد استفاده می‌شود.
وی به راه اندازی اورژانس قضایی در دادسرای مرکز استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: با راه اندازی اورژانس‌های قضایی، بخش زیادی از اختلافات بدون تشکیل پرونده قضایی به مصالحه ختم شده است.
قویدل یادآور شد: شورا‌های پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌های مختلف تشکیل شده و براساس مطالبه گری‌های انجام شده، بسیاری از جرایم کاهش داشته و اثرگذاری بسیار خوبی داشته است.
وی گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی، طرح پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی نیز باید در شهرستان‌های مدنظر اجرایی شود.
انتهای پیام


تصادفات در استان کرمان ۱۴ درصد کاهش یافته است

منبع: بــرنا
? تصادفات در استان کرمان ۱۴ درصد کاهش یافته است