تشکیل کمیته‌ای برای مرمت بناهای تاریخی روستاهای استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اقدامات مرمتی و بازسازی بناهای تاریخی در روستاها گفت: باید کمیته کارشناسی تشکیل و منابع را تجمیع کنیم و پروژه به پروژه مرمت انجام شود. فریدون فعالی صبح امروز ۹ خردادماه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اقدامات مرمتی و بازسازی بناهای تاریخی در روستاها گفت: باید کمیته کارشناسی تشکیل و منابع را تجمیع کنیم و پروژه به پروژه مرمت انجام شود.

فریدون فعالی صبح امروز ۹ خردادماه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: در شهرها و روستاها بافت‌های ارزشمند تاریخی داریم و منابع خوبی برای روستاها اختصاص یافته که به همکاری و هم افزایی دستگاه های مرتبط برای تجمیع منابع مربوطه نیاز داریم.

او با اشاره به اقدامات مرمتی و بازسازی بناهای تاریخی در روستاها عنوان کرد: باید کمیته کارشناسی تشکیل و منابع را تجمیع کنیم و پروژه به پروژه مرمت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این مطلب که سال جاری پنج روستا برای مرمت و بازسازی هدفگذاری و در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: قلعه ده میرزا تنها قلعه ای است که در کشور هنوز در آن زندگی جریان دارد. دهیار و بخشدار راین برای سنگ فرش معبر اصلی این روستا با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری همکاری داشته اند.

او افزود: در سال گذشته فعالیت های خوبی در زمینه مرمت و بازسازی در بخش هایی مثل راین، شهر جوپار، روستای تیکدر و … در شهرستان کرمان صورت گرفته است.

فعالی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در برگزاری نمایشگاه ها باید شاخص ها رعایت شود و نمایشگاه های صنایع دستی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی برپا شود تا از ورود کالاها و محصولات بی کیفیت جلوگیری شود.

انتهای پیام




تشکیل کمیته‌ای برای مرمت بناهای تاریخی روستاهای استان کرمان

منبع: ایـسنا
? تشکیل کمیته‌ای برای مرمت بناهای تاریخی روستاهای استان کرمان