تشکر رئیس اتاق اصناف ایران از مجلس و شورای نگهبان

به گزارش گروه اقتصادی نذیر کرمان، صفایی در لین پیام تصریح کرده: پیگیری‌ها و تلاش‌های اینجانب به عنوان خادم اصناف، حمایت‌های دکتر قالیباف، ریاست محترم مجلس، دکتر پورابراهیمی رئیس و اعضای وقت کمیسیون اقتصادی مجلس، دکتر شهباز حسن‌پور رئیس فراکسیون اصناف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین همگرایی و هم صدایی هیات نمایندگان اتاق اصناف […]



به گزارش گروه اقتصادی نذیر کرمان، صفایی در لین پیام تصریح کرده: پیگیری‌ها و تلاش‌های اینجانب به عنوان خادم اصناف، حمایت‌های دکتر قالیباف، ریاست محترم مجلس، دکتر پورابراهیمی رئیس و اعضای وقت کمیسیون اقتصادی مجلس، دکتر شهباز حسن‌پور رئیس فراکسیون اصناف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین همگرایی و هم صدایی هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران، موضوع اصلاح بخش اول قانون نظام صنفی، خوشبختانه به نتیجه مطلوب رسید.

یکی از مهمترین موضوعات طرح اصلاح قانون نظام صنفی مربوط به تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی است که به موجب آن، افراد صنفی که پس از دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب خدمت در «هیات مدیره اتحادیه‌ها» و «هیات رئیسه اتاق های اصناف» از نامزدی در انتخابات بعد منع می‌شدند. با اصلاح این تبصره، از این پس افراد مشمول این قانون می‌توانند در انتخابات حضور داشته و به شرط کسب دو سوم آراء در ترکیب هیات مدیره/ هیات رئیسه اتحادیه‌ها و اتاق‌ها حضور داشته باشند.

این به معنای آزادی اعضای صنفی در انتخاب و رعایت حقوقی است که پیشتر، از آن منع شده و در واقع به منزله رفع تبعیض و آغاز دوباره رقابتی آزاد در انتخابات صنفی خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریک مجدد این موفقیت بی‌بدیل که با تشریک مساعی و اهتمام جمعی به دست آمد، امید بر آن دارم که نتیجه ارزشمند حاصله توسط هیچ فرد یا گروهی مصادره به مطلوب نشود.

ان‌شاءالله دلگرمی این توفیق در صیانت و حفظ سرمایه‌های اجتماعی اصناف، سرآغاز کسب دست‌آوردهای بیشتر در آینده پیشروی خانواده بزرگ اصناف و بازاریان باشد.

 

انتهای پیام/


تشکر رئیس اتاق اصناف ایران از مجلس و شورای نگهبان

منبع: بــرنا
? تشکر رئیس اتاق اصناف ایران از مجلس و شورای نگهبان