تشریح هفت رویکرد ائمه‌ معصومین(ع) در دوران امامت

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام بر پایه مدارا، الفت، متانت، حفظ عقاید، خوش رفتاری، تقوا و تلاش بوده است. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی محمدی عصر امروز در گلزار شهدا کرمان در جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر […]

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام بر پایه مدارا، الفت، متانت، حفظ عقاید، خوش رفتاری، تقوا و تلاش بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی محمدی عصر امروز در گلزار شهدا کرمان در جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام گفت: امام شاگردی به نام فضیل داشتند، امام از او پرسیدند، شما دور هم می‌نشینید آیا احادیث ما را می‌خوانید؟ فضیل پاسخ داد بله می‌خوانیم، امام فرمودند: من این مجالس را دوست دارم.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند خداوند رحمت کند کسی که یاد ما را زنده می‌کند، عنوان کرد: حدیث داریم که مردم سه دسته هستند؛ برخی با پول کمک می‌کنند، برخی با آبرو اقدام می‌کنند و برخی با زبانشان کمک می‌کنند که سومین دسته از همه مهم‌تر است و این اهمیت مجلس امام صادق علیه‌السلام است.

وی با اشاره به این‌که امام جعفر صادق علیه‌السلام ۳۴ سال امامت کردند  و ۳۰ جلد کتاب از احادیث ایشان جمع‌آوری شده است، ابراز کرد: مادر ایشان ام‌فروه است که ایشان نوه محمد‌ابن ابوبکر است و همسر امام صادق علیه‌السلام اسمشان حمیده و از اهالی آندلس بوده است و در آن زمان سوال بانوان را پاسخ می‌دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام ۶۵ سال عمر کردند و از همه ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام بیشتر عمر کردند، تصریح کرد: ایشان تنها امامی بودند که دوران امامتشان در دو حکومت بوده است؛ زمانی که بنی‌امیه سقوط کرد و وقتی که بنی‌عباس روی کار آمد و بنی‌عباس زمانی که به قدرت رسید، دمار از روزگار بنی‌امیه در آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی محمدی افزود: امام جعفر صادق علیه‌السلام در آن زمان توانستند شیعه را معرفی کنند و ایشان دارای چهار هزار شاگرد بودند و در کتب مختلف احادیثی از امام صادق علیه‌السلام مشاهده می‌کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند حکومت بنی‌امیه بر سه پایه شمشیر(آدم‌کشی)، زور و ستم بود اما امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام بر هفت پایه استوار بوده است.

وی با اشاره به امامت ائمه علیهم‌السلام به‌ مدت ۲۵۰ سال خاطر نشان کرد: امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام بر پایه مدارا، الفت، متانت، حفظ عقاید، خوش رفتاری، تقوا و تلاش بوده است و امروزه باید به این مهم توجه کرد.

انتهای خبر/م




تشریح هفت رویکرد ائمه‌ معصومین(ع) در دوران امامت

منبع:آرمـان
? تشریح هفت رویکرد ائمه‌ معصومین(ع) در دوران امامت