تشریح عملکرد سبزپوشان در عرصه محرومیت‌زدایی | اخبار استان کرمان

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در گفتگویی به تشریح اقدامات این سازمان در عرصه عمرانی و محرومیت‌زدایی پرداخت. محمدصالح شهریاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ گفت: عمده فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در قالب قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی که جمله از قرارگاه‌های یازده‌گانه طرح اعتلای بسیج در سطح استان است با دبیری […]


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/fetfet/domains/nazirkerman.ir/public_html/nazirkwp/plugins/easy-watermark/src/classes/Features/CacheBusting.php on line 155




مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در گفتگویی به تشریح اقدامات این سازمان در عرصه عمرانی و محرومیت‌زدایی پرداخت.

محمدصالح شهریاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ گفت: عمده فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در قالب قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی که جمله از قرارگاه‌های یازده‌گانه طرح اعتلای بسیج در سطح استان است با دبیری مدیریت فنی بسیج سازندگی استان و با کمک گروه‌های جهادی و کمک‌های مردمی، فعالیت‌های ارزنده‌ای را در سال گذشته و سال‌ جاری به مردم استان ارائه داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: در موضوع مسکن پویشی تحت عنوان «بنای همدلی» را داشته‌ایم که در این پویش با استفاده از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی موفق به تکمیل ۲۲۰ واحد مسکونی و احداث ۱۰ واحد از منازل محرومان سطح استان شدیم. همچنین با تحویل ۵۰۰ تُن سیمان به کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمک به ساخت منزل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) توانستیم انجام دهیم.

وی بیان کرد: احداث چهار مرکز فرهنگی و هنری، مدارس و مراکز آموزشی و همچنین مرمت و تکمیل ۸۴ مرکز فرهنگی و هنری و ۱۲ مرکز آموزشی از دیگر فعالیت‌های قرارگاه سازمان بسیج سازندگی در عرصه عمرانی بوده است.

شهریاری اظهار کرد: تکمیل و احداث ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده است که گفتنی است پروژه‌های عنوان شده با استفاده از اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، گروه‌های جهادی، خیرین و اعتبارات استانداری صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان تصریح کرد: از مهم‌ترین و مثمرثمرترین اقداماتی که سازمان بسیج سازندگی در سال گذشته انجام داده است، احداث سیل‌بندها در شهرستان‌های جنوبی استان و شهرستان کوهبنان به طول ۲۳ کیلومتر بوده است که بنا به اذعان مسئولان امر، احداث این سیل‌بندها توانست نقش مؤثری در عدم ورود سیل به داخل شهرها و روستاهای جنوب استان داشته باشد. چراکه بارش‌های ابتدای سال ‌جاری بسیار قوی‌تر از بارندگی‌های سال گذشته بود اما احداث سیل‌بندها کمک شایانی را برای جلوگیری از ورود سیل داشته است.

وی بیان کرد: در زمینه آب‌رسانی در قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام با توجه به قراردادی که با آبفا استان داشتیم، آب‌رسانی به ۱۲۷ روستای استان کرمان بالای ۲۰ خانوار فاقد آب شرب در دستور کار بوده که این مسئله اجرا شده است و آب‌رسانی دیگر نیز با واقف گرانقدر ابراهیمی انجام شده که ۶۴ روستا در سال‌ جاری آب‌رسانی شده‌ است.

شهریاری در خصوص پروژه‌های راه روستایی انجام شده عنوان کرد: در سال‌ جاری ۴/۵ کیلومتر و در سال گذشته حدود ۱۵ کیلومتر در قالب راه‌های بین مزارع و مسیر حرم شهدای گمنام موفق به اجرای آسفالت شده‌ایم که در حال حاضر راه روستایی به طول ۴۰ کیلومتر در محور زهکلوت به میل‌فرهاد در حال اجراست که با اجرای این پروژه، محور مواصلاتی ۱۳ روستا به شهر زهکلوت آسفالت می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در سال گذشته در سازمان بسیج سازندگی توانسته‌ایم انجام دهیم جذب حدود ۳۰۳ میلیارد تومان از اعتبارات تملک‌ دارایی استانداری بوده است که مواردی در مطالب فوق عنوان شد که در زمینه آسفالت، مبارزه با آفات، احداث سیل‌بندها، ایجاد زائرسرا برای زائران مزار سپهبد شهید سلیمانی جذب کرده‌ایم.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: حدود ۹ میلیارد تومان از این اعتبار در خصوص حرم شهدای گمنام انجام شده که این کار با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بوده و توسط گروه‌های جهادی این پروژه‌ها اجرا می‌شود و حدود ۲۳ میلیارد تومان هم در زمینه ساخت، تکمیل و تجهیز مساجد استان جذب و واگذار شده است.

انتهای خبر/م


تشریح عملکرد سبزپوشان در عرصه محرومیت‌زدایی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? تشریح عملکرد سبزپوشان در عرصه محرومیت‌زدایی