تشریح الگوسازی از منظر قرآن کریم | اخبار سیاسی

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: قرآن کریم بحث الگوسازی را در سه بخش برای ما بیان می‌کند، گاهی اوقات اشخاصی را معرفی می‌کند، گاهی افرادی با منسب و جایگاهشان معرفی می‌کند و گاهی بعضی جمعیت‌ها را به‌عنوان الگو معرفی می‌کند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام […]



نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: قرآن کریم بحث الگوسازی را در سه بخش برای ما بیان می‌کند، گاهی اوقات اشخاصی را معرفی می‌کند، گاهی افرادی با منسب و جایگاهشان معرفی می‌کند و گاهی بعضی جمعیت‌ها را به‌عنوان الگو معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه اول نماز جمعه امروز ضمن سفارش به تقوای الهی در ادامه سلسله مباحث تربیت اسلامی، گفت: یکی از راه‌های قرآن کریم در تربیت عبارت از این است که در جامعه هم شخصیت‌سازی و هم شخصیت‌پردازی و در نتیجه الگوسازی در جامعه صورت گیرد؛ که افراد خصوصا نسل جوان به الگوها توجه کنند و زندگی خود را بر مبنای آن تنظیم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: قرآن کریم بحث الگوسازی را در سه بخش برای ما بیان می‌کند، گاهی اوقات اشخاصی را معرفی می‌کند، گاهی افرادی با منسب و جایگاهشان معرفی می‌کند و گاهی بعضی جمعیت‌ها را به‌عنوان الگو معرفی می‌کند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: جمعیت‌هایی که قرآن کریم به‌عنوان الگو معرفی می‌کند، در آیات مختلف به آن‌ها پرداخته شده، جماعت مؤمنین، جماعت محسنین، گروه صدیقین، خاشعین، توابین و…، یکی از مصادیقی که در آیات مختلف قرآن از آن سخن به میان آمده است، صالحین هستند.

وی افزود: صالحین همان جماعتی هستند که در نماز هر روز به آن‌ها سلام می‌کنیم، جماعت صالحین همان کسانی هستند که آینده حاکمیت زمین از آن آن‌هاست، جماعت برجسته و مورد توجه حتی انبیا الهی و لذا حضرت ابراهیم از خدای تعالی می‌خواهد که جز این جماعت باشد.

علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: جماعت صالحین جماعت ممتاز و الگوی جامعه دینی و بشری است؛ صالح کسی است که عمر خود را در اطاعت خدا سپری می‌کند، اگر کسی عمرش در مسیر رضایت حق قرار گرفت و اموال و دارایی‌اش را در مسیر رضایت خدا به کار بست، از جماعت صالحین است؛ صالح کسی است که همه فکر، اندیشه، عملکرد، موقعیت، ثروت و مقامش در راستای رضایت خداست، اگر کسی این‌گونه بود صالح و الگو در جامعه است.

وی در ادامه به بیان چند ویژگی صالحین که خداوند بیان کرده است، پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌ آن‌ها این است که در دل شب و در خلوت خود و خدا، آیات و نشانه‌های او را یاد‌آوری می‌کنند و با خدای خود راز و نیاز می‌کنند و همه دلبستگی‌شان به خداست.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: ویژگی دوم این است که سر به سجده می‌سایند و در پیشگاه خدا با تمام وجود خود را در محضر او می‌بینند و کوچک‌ترین غفلتی در زندگی‌ آن‌ها راه ندارد، با توجه به خدا و مواظبت لازم در طول زندگی عمر را سپری می‌کنند.

علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: این‌‌ها کسانی هستند که به خدای تبارک و تعالی ایمان دارند، به معاد و آخرت مؤمن هستند، مبدا و معاد را قبول دارند و کسانی هستند که مردم را به خوبی‌ها امر می‌کنند و نسبت به اطراف خود بیخیال نیستند و در مقابل بدی‌ها و زشتی‌ها می‌ایستند و از آن‌ها نهی می‌کنند.

وی بیان کرد: جماعت صالحین در خیرات و خوبی‌ها از هم سبقت می‌گیرند و البته صالح درجاتی دارد و در سیر تکاملی انسان آدمی اگر در صالحین هم قرار گرفت، می‌تواند درجات بالاتری کسب کند.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای خبر/م


تشریح الگوسازی از منظر قرآن کریم

منبع:آرمـان
? تشریح الگوسازی از منظر قرآن کریم