تسریع در پرداخت تسهیلات سیل، سرمازدگی و خشکسالی

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: نماینده رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به رفسنجان و انار،بازدید میدانی از وضعیت کشاورزی،دامپروری و قنوات و مصوباتی برای حل مشکل این حوزه‌ها،گفت:«یکی از مصوبات،تسریع در اعطای تسهیلات مربوط به سیل،سرمازدگی و خشکسالی بود که مقرر شد از طریق این کمیسیون پیگیری شود […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: نماینده رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به رفسنجان و انار،بازدید میدانی از وضعیت کشاورزی،دامپروری و قنوات و مصوباتی برای حل مشکل این حوزه‌ها،گفت:«یکی از مصوبات،تسریع در اعطای تسهیلات مربوط به سیل،سرمازدگی و خشکسالی بود که مقرر شد از طریق این کمیسیون پیگیری شود تا هرچه زودتر به دست مردم برسد،اما پیش از تحقق این تسهیلات مقرر شد مبلغی به عنوان کمک به کشاورزان پرداخت شود. همچنین مقرر شد بانک‌ها تا زمانی که تسهیلات می‌رسد،با مردم همکاری کرده و حساب مشتریان و ضامنین را مسدود نکنند و در این خصوص مقرر شد طی نامه‌ای به استاندار،این درخواست از طرف مقام عالی دولت به بانک‌ها ابلاغ شود».

حجت‌الاسلام حسین جلالی یادآور شد:«در این سفر که نماینده وزارت نیرو هم حضور داشت،در خصوص مبلغی که در قبوض چاه‌موتورها با عنوان تجاوز از قدرت عنوان شده است،مقرر شد تا پایان سال بخشیده شود و سال آینده نسبت به اصلاح این قانون اقدام شود».

به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی بیان کرد:«کمک به نصب سامانه‌های هواشناسی کشاورزی در باغات پسته کشکوئیه،نوق،انار و جوادیه مصوبۀ دیگری بود که مطرح شد تا کشاورزان از وضعیت هوا اطلاع پیدا کرده و تمهیدات لازم جهت مقابله با بروز خسارات را داشته باشند».

نماینده رفسنجان و انار در مجلس افزود:«تخصیص سهمیۀ گازوئیل به کشاورزان و تخصیص بودجه جهت سایبان،مصوبۀ دیگری بود که با حضور معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به تصویب رسید».

وی گفت:«حل مشکل خرده‌مالکی نیز در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و نسبت به نصب آب‌شیرین‌کن مقرر شد محیط زیست همکاری کند که تلمبه‌ها با این دستگاه‌ها آب تصفیه شده و فاقد شوری باشند و باغات آبیاری شود».

جلالی ادامه داد:«تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت کمک به تقویت مرکز تحقیقات پسته در بودجه سال ۱۴۰۲ مصوبۀ دیگری بود که مقرر شد با کمک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به پیگیری و اخذ آن اقدام شود».

وی همچنین گفت:«اختصاص اعتبار ویژۀ مرمت قنوات تخریب‌شده از سیل و افزایش سهم دولت در صندوق بیمه کشاورزی مصوبات دیگر این سفر بود که مقرر شد در تهران و در جلسۀ هیات دولت مطرح و پیگیری شود».

نماینده رفسنجان و انار خاطرنشان کرد:«در بحث نهاده‌های دامی،مراتع،طیور و تهیۀ علوفه نیز مقرر شد برای دامداران و مرغداری‌ها اعتباراتی در نظر گرفته شود».

وی افزود:«پیگیری حذف تعهدات ارزی برای صادرکنندگان پسته نیز در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار گرفت و همچین مقرر شد اعتباراتی برای بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری در نظر گرفته شود».

جلالی گفت:«همچنین مقرر شد پیگیری شود در بحث شارژ چاه تلمبه‌ها مدیریت آب به خود کشاورزان واگذار شود». /پ

 

عکس:سایت فرمانداری رفسنجان




تسریع در پرداخت تسهیلات سیل،سرمازدگی و خشکسالی

منبع:خبر کرمان
?

تسریع در پرداخت تسهیلات سیل،سرمازدگی و خشکسالی

:اخبار استان کرمان – اقتصادی