تردد خودروهای سنگین زخمی کهنه بر دل خیابان‌های شهر سیرجان است

گروه استان‌ها – کمربندی سیرجان از داخل شهر می‌گذرد و احداث کمربندی جدید هنوز به نتیجه نرسیده و به‌همین دلیل کامیون‌ها از داخل شهر تردد می‌کنند که علاوه بر افزایش هزینه‌های نگهداری خیابان‌ها مشکلات عمده‌ای برای مردم ایجاد کرده است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، شهرستان سیرجان در بخش راه‌ها […]

گروه استان‌ها – کمربندی سیرجان از داخل شهر می‌گذرد و احداث کمربندی جدید هنوز به نتیجه نرسیده و به‌همین دلیل کامیون‌ها از داخل شهر تردد می‌کنند که علاوه بر افزایش هزینه‌های نگهداری خیابان‌ها مشکلات عمده‌ای برای مردم ایجاد کرده است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، شهرستان سیرجان در بخش راه‌ها مشکلات زیادی دارد، عبور و مرور زیاد خودروها به ویژه ماشین‌های سنگین از داخل محدوده شهری مشکلات زیادی برای مردم و زیرساخت‌های شهری سیرجان ایجاد کرده و احداث کمربندی جدید این شهر هنوز به نتیجه نرسیده است.

سیرجان یک شهر ترانزیتی است و روزانه چندین هزار خوردوی سبک و سنگین از نقاط مختلف کشور از این شهرستان عبور می‌کنند مجبور هستند از داخل شهر بگذرند چرا که گسترش شهر سیرجان باعث شده کمربندی این شهرستان در میان شهر و منطقه مسکونی قرار بگیرد.

از سوی دیگر کامیون‌های سنگینی که بار معدنی گل‌گهر را حمل می‌کنند مجبور هستند از این شهر عبور کنند چرا که جاده اختصاصی گلگهر به بندرعباس هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

احداث کمربندی و کاهش مسیر تا بندرعباس

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبه‌گری موجب پیشرفت و آبادانی منطقه خواهد شد اظهار داشت: با احداث کمربندی شهرستان سیرجان از سمت گل‌گهر به سمت بندرعباس، مسیر جاده ۱۰۰ کیلومتر بین گل‌گهر تا بندرعباس کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مشکلی که برای احداث این محور پیش آمده گفت: وزارت راه به تعهدات خود عمل نکرده و تاکنون چندین نوبت تذکر به وزیر راه داده شده و چندین نوبت سوال مطرح شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماه گذشته در خدمت وزیر راه و معاونان وزیر بودیم گفت: بخشی از مسائل و مشکلات این محور حل شده و کار با سرعت در حال انجام است و پیگیر هستیم تا مسیر با سرعت بیشتری آماده شده تا ورود خودروها به داخل شهر کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کنیم تردد این خودروها در کنار مشکلات و معضلاتی که برای مردم سیرجان ایجاد کرده مزایایی هم داشته و در مسیر کمربندی سیرجان از سمت تهران تا شیراز و بندرعباس تعداد زیادی مشغول به کار هستند افزود: در جابه‌جایی جاده باید به فکر کسانی هم باشیم که سال‌ها زحمت کشیده و در این مسیر کسب و کاری راه انداختند.

سهراب بهاءالدینی فرماندار سیرجان نیز با اشاره به اینکه برای ورودی شهر سیرجان از سمت شیراز اخیراً تفاهم‌نامه‌ای را شهرداری با همکاری فرمانداری سیرجان با شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر امضا کرده‌ است که این ورودی ساماندهی شود اظهار داشت: امیدواریم این ورودی یکی از زیباترین و شکیل‌ترین ورودی‌های شهر سیرجان شود.

وی با اشاره به اینکه سیرجان یک شهر ترانزیتی است و سالانه بیش از۱۵ تا ۱۶ هزار کامیونی که از استان‌های دیگر کشور به سمت بندرعباس می‌روند عمده آنها از داخل شهر سیرجان عبور می‌کنند ادامه داد: بین هزار تا دوهزار نفر در مسیر تردد این کامیون‌ها ایجاد اشتغال کرده، به مسافران خدمات‌دهی دارند و از این راه ارتزاق می‌کنند.

فرماندار سیرجان ادامه داد: با این وجود تردد این خودروها مشکلات زیرساختی برای شهر سیرجان ایجاد کرده و پیگیری‌های لازم انجام شده تا کنارگذر شرقی باند دوم این محور احداث شود.

وی با بیان اینکه این موضوع در هیئت دولت مصوب شده و پیگیر هستیم تا باند دوم کمربندی سیرجان احداث شود گفت: سیرجان یک شهر اقتصادی است و روزانه چیزی در حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار ماشین سواری وارد این شهر شده و از آن خارج می‌شوند.

بهاءالدینی با اشاره به اینکه روزانه بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ کامیون از منطقه گل‌گهر بارگیری شده و جهت صادرات به سمت بندرعباس و یا دیگر استان‌ها حمل می‌شود تصریح کرد: چون این کامیون‌ها وارد شهر سیرجان می‌شوند مشکلاتی را برای مردم و زیرساخت‌های شهری دارند.

وی با بیان اینکه جاده گل‌‌گهر به سمت بندرعباس با مشارکت جهاد نصر و دولت طراحی شده و کار در حال اجرا است گفت: این محور ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کار در حال انجام است.

فرماندار سیرجان با ابراز امیدواری از اینکه تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ این محور به بهره‌برداری برسد افزود: حدود ۴۵ کیلومتر این محور اگر زیر بار ترافیکی برود ۲ هزار کامیونی که روزانه از درون شهر سیرجان عبور می‌کنند دیگر وارد شهر نمی‌شوند.

وی با اشاره به لزوم احداث کمربندی سیرجان بیان کرد: باید بخشی از هزینه‌های کمربندی سیرجان را شرکت‌های گل‌گهر و مس سرچشمه بپردازند که بار آنها از این محور عبور می‌کند و بخشی از هزینه‌ها نیز توسط دولت و شرکت جهاد نصر باید تامین شود.

وضعیت نامطلوب راه‌ها در استان کرمان/ از تردد در جاده‌های ناایمن تا کمبود اعتبارات در بزرگ‌ترین استان کشور
پروژه جاده شهربابک ـ هرات پس از ۱۱ سال منتظر “قیر” است

بهاءالدینی با بیان اینکه اجرای این پروژه اعتبار کلانی در حد ۸۰۰ میلیارد و به حدود یک تا دو سال زمان نیاز دارد گفت: امیدواریم با تامین اعتبار این پروژه شاهد آغاز عملیات اجرایی این باشیم.

انتهای پیام/۵۱۱/ی




تردد خودروهای سنگین زخمی کهنه بر دل خیابان‌های شهر سیرجان است

منبع:تسنــیم
? تردد خودروهای سنگین زخمی کهنه بر دل خیابان‌های شهر سیرجان است