ترامپ ترور شد

ساعاتی قبل (روز شنبه به وقت آمریکا) دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا سخنرانی می‌کرد، ترور شد؛ سوقصدی نافرجام که جراحت وی و انتقالش به بیمارستان را به دنبال داشت. آن گونه که تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد، ترامپ زیر نور آفتاب در جمعی مشغول سخنرانی بود که صدای […]


ساعاتی قبل (روز شنبه به وقت آمریکا) دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا سخنرانی می‌کرد، ترور شد؛ سوقصدی نافرجام که جراحت وی و انتقالش به بیمارستان را به دنبال داشت.

آن گونه که تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد، ترامپ زیر نور آفتاب در جمعی مشغول سخنرانی بود که صدای شلیکی شنیده شد و بعد شلیک های بعدی به گوش رسید و در میان وجشت حضار و صدای جیغ، کاندیداهای حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ دستش را روی گوشش گذاشت و زیر تریبون سخنرانی روی زمین افتاد.

در پی این رویداد نیروهای سرویس مخفی خودشان را به روی سن سخنرانی و رئیس جمهور سابق رساندند تا از سو قصد نجاتش دهند.

رئیس نیروی پلیس مخفی آمریکا به مجلس دعوت شد

جیمز کومر، رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که با پلیس مخفی آمریکا در تماس بوده و از مدیر این نیرو خواسته برای شرکت در پرسش و پاسخ در مجلس حاضر شود.

در همین حال الخاندرو مایورکاس،‌ وزیر امنیت داخلی آمریکا با محکوم کردن تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ گفته است این وزارتخانه (که پلیس مخفی زیرمجموعه آن است) برای امنیت دونالد ترامپ و جو بایدن روسای جمهوری سابق و فعلی آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند.

دونالد ترامپ بیمارستان را ترک کرد

بی بی سی نوشت: دو منبع جداگانه تائید کرده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا که در پی تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی از ناحیه گوش زخمی شده بوده از بیمارستان مرخص شده است.

ترامپ: گلوله گوشم را سوراخ کرد

دونالد ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود، «تروث سوشال» نوشت که هدف گلوله‌ای قرار گرفته که قسمت بالای گوش راستش را سوراخ کرده است و خونریزی زیادی به دنبال داشته است.

وی در این پست نوشته: می‌خواهم از سرویس مخفی ایالات‌متحده و ماموران قانون بابت واکنش سریع تشکر کنم و مهمتر از آن می‌خواهم به خانواده فردی که جان خود را از دست داد تسلیت بگویم و با خانواده شخصی که به شدت مجروح شده، است ابراز همدردی کنم.

بایدن: خوشحالم

در پی ترور ترامپ، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و رقیب انتخاباتی وی در بیانیه‌ای گفت از شنیدن این موضوع که ترامپ سالم و حالش خوب است، خوشحال است.

در بخشی از این بیانیه آمده: «جایی برای این نوع خشونت در آمریکا وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شویم تا آن را محکوم کنیم.»

ضارب ترامپ شناسایی شد

به گفته اداره پلیس باتلر، فرد ترور کننده ترامپ، «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است.

بر اساس این گزارش، او پیش از این اقدام در صفحه یوتیوب خود با انتشار ویدئویی گفته بود: «عدالت در راه است»!

عامل ترور کشته شد؟

برخی خبرنگاران و رسانه‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که عامل ترور ترامپ کشته شده است؛ ادعایی که ظاهرا مستند آن ویدئویی است که بعد از خروج ترامپ از صحنه را نشان می‌دهد که گروهی از افسران فردی را از سمت چپ محوطه سخنرانی به بیرون بردند که البته معلوم نیست این فرد زنده است یا مرده و آیا فرد تروریست است یا کس دیگری!

۲ نفر کشته شدند

واشینگتن پست نوشت: یکی از حضار در تجمع انتخاباتی ترامپ جانش را از دست داده و فرد تیرانداز هم کشته شده است.

دادستانی پنسیلوانیا با تایید این خبر اعلام کرد که فرد مهاجم و دست‌کم یک نفر از حاضران در گردهمایی انتخاباتی کشته شده‌اند.

 


ترامپ ترور شد

منبع: اصلاحات نیوز
? ترامپ ترور شد