تراز تجاری استان یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار مثبت است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به افزایش صادرات استان در سال‌جاری، گفت: «میزان صادرات از گمرکات استان کرمان طی ۱۱ ماه گذشته، ۷۷۴ میلیون دلار بوده و حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نیز صادرات از گمرکات سایر استان‌ها داشتیم». مهدی حسینی‌نژاد، مجموع صادرات […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به افزایش صادرات استان در سال‌جاری، گفت: «میزان صادرات از گمرکات استان کرمان طی ۱۱ ماه گذشته، ۷۷۴ میلیون دلار بوده و حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نیز صادرات از گمرکات سایر استان‌ها داشتیم».

مهدی حسینی‌نژاد، مجموع صادرات استان کرمان از ابتدای سال‌جاری را دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: «تراز تجاری استان نزدیک یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار مثبت است».

به گزارش خبرنگار فردای کرمان، وی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان که صبح امروز پنجم اسفندماه، برگزار شد، بیان کرد: «صادرکنندگان، فرماندهان جنگ اقتصادی هستند که در شرایط بسیار سخت تلاش می‌کنند و اتفاقات خوبی به‌واسطه‌ی تلاش آن‌ها در استان رقم خورده است».

وی افزود: «با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اقتصاد کلان استان به سمت ایجاد ارزش افزوده در حوزه‌ی معادن و صنایع معدنی در حال تغییر است».

حسینی‌نژاد با اشاره به پتانسیل‌ها و توان داخلی استان کرمان، اظهار کرد: «کرمان علاوه بر این‌که به‌عنوان یک استان معدنی در کشور مطرح است به‌زودی به‌عنوان استان صنعتی هم شناخته خواهد شد».

وی ادامه داد: «برنامه‌ریزی‌هایی که برای جلوگیری از خام‌فروشی در کشور اتفاق افتاده و قرار است در افق ۱۴۰۴ بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد تولید شود، این تکمیل زنجیره در استان کرمان به موازات ملی رقم خورده و با تولید یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن کنستانتره و ۴۰۰ میلیون تن کاتد مس، قطب تولید مس کشور هستیم».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه با اشاره به میزان صادرات استان در ۱۱ ماهه‌ی گذشته، بیان کرد: «میزان صادرات از گمرکات استان کرمان طی این مدت، ۸۷۴ میلیون دلار بوده و نزدیک به یک میلیارد دلار واردات داشتیم که در مقایسه با سال قبل رشد داشتیم».

وی با بیان اینکه حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات غیر استان کرمان داشتیم، گفت: «مجموع صادرات استان کرمان دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار در ۱۱ ماهه‌ی گذشته بوده است».

حسینی‌نژاد با بیان این‌که تراز تجاری استان نزدیک یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار مثبت است، توضیح داد: «واردات استان عموما تجهیزات و قطعات کارخانه‌ها و اجزای خودروهایی است که در استان تولید می‌شود».

وی بیان کرد: «صادرات استان به ۱۵ کشور همسایه و کشورهای چین و هند انجام می‌شود». /پ

 




تراز تجاری استان یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار مثبت است

منبع: خبر کرمان
?
تراز تجاری استان یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار مثبت است

: اخبار استان کرمان – اقتصادی