تدوین اسناد آمایش از نگاه بخش خصوصی از برنامه های اتاق بازرگانی است

کرمان-فت فتو- رییس مرکز پژوهش های اتاق ایران گفت: جزو برنامه های اتاق ایران تدوین سند آمایشی از نگاه بخش خصوصی است، زیرا تاکنون تدوین سندهای آمایشی با نگاه دولتی بوده است. به گزارش خبرنگار فت فتو محمد قاسمی روز چهارشنبه در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان افزود: واقعیت این است که […]

کرمان-فت فتو- رییس مرکز پژوهش های اتاق ایران گفت: جزو برنامه های اتاق ایران تدوین سند آمایشی از نگاه بخش خصوصی است، زیرا تاکنون تدوین سندهای آمایشی با نگاه دولتی بوده است.

به گزارش خبرنگار فت فتو محمد قاسمی روز چهارشنبه در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان افزود: واقعیت این است که حدود سه هزار صفحه سند آمایش استان کرمان تهیه شد و در این اسناد آمایشی، تمام ظرفیت های استان بررسی و تمام ماموریت های استان به تفکیک بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و … ظرفیت های بالقوه مشخص شده و حتی فرصت های سرمایه گذاری نیز شناسایی شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، نکته ای نمانده که در سند آمایش استان ناگفته باقی مانده باشد و سال های سال است که از این اسناد تهیه شده و در کشور وجود دارد.

رییس مرکز پژوهش های اتاق ایران اظهارداشت: اگر بخواهیم به یک سوال مشخص پاسخ دهیم این است که دولت چه کاری باید می کرده که انجام نداده و بخش خصوصی چه کاری را انجام نداده و باید انجام دهد. 

قاسمی با اشاره به این مطلبکه در کشور ما ظرفیت های گسترده بالقوه ای وجود دارد که موانع نمی گذارد، بالفعل شود، گفت: نوع تفکر دولت نسبت به توسعه یکی از موانع موجود است. 

وی با اشاره به این مطلب که کشورها با سه ابزار زمین، مالیات و اعتبار حقوقی، کشور خود را توسعه داده اند، تاکید کرد: در ایران نفت موجب شده که دولت این سه مولفه را مد نظر قرار ندهد.

رییس مرکز پژوهش های اتاق ایران با اشاره به اینکه محدودیت دوم در بالفعل سازی ظرفیت ها، تحریم ها است، تاکید کرد: تحریم ها مانع جدی برای جذب سرمایه گذاری خارجی برای تامین مالی پروژه های بزرگ ایجاد کرده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه دولت باید مدیریت سود در مقابل ارزش را مورد توجه قرار دهد، تاکید کرد: در فولاد، پتروشیمی و … زنجیره ارزش را فدای سود کرده ایم و دولت باید این حوزه را مدیریت می کرد که نکرده است.




تدوین اسناد آمایش از نگاه بخش خصوصی از برنامه های اتاق بازرگانی است

منبع: ایرنـا
? تدوین اسناد آمایش از نگاه بخش خصوصی از برنامه های اتاق بازرگانی است