تحول در کسب و کار مشاورین املاک با راه اندازی سامانه خودنویس

هادی عباسی اصل معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی برنا درباره سامانه خودنویس اظهار داشت: هم اکنون مشاورین املاک و خود مردم این اختیار را دارند که به صورت مستقیم اجاره را ثبت کنند. این امر در خرید و فروش نیز صادق است و تاکنون ۳۰۰ قرارداد خرید […]



هادی عباسی اصل معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی برنا درباره سامانه خودنویس اظهار داشت: هم اکنون مشاورین املاک و خود مردم این اختیار را دارند که به صورت مستقیم اجاره را ثبت کنند. این امر در خرید و فروش نیز صادق است و تاکنون ۳۰۰ قرارداد خرید و فروش در سامانه مربوطه ثبت شده و کد رهگیری صادر شده است.  

وی ادامه داد: مشاورین املاک و خود مردم می‌توانند این فرآیند را به صورت رایگان انجام دهند. مشاورین املاک در این فرآیند نقش بهم‌رسانی دارند و اگر مردم خودشان امنیت لازم را در این زمینه پیدا کنند، نیاز کمتری به مشاورین املاک خواهند داشت.

عباسی اصل در پاسخ به این سوال که آیا مشاورین املاک همچنان نقش پررنگی در این زمینه خواهند داشت؟ توضیح داد: اگر مشاورین املاک در ثبت قرارداد املاک نقش داشته باشند، باید هزینه‌ای دریافت کنند. ما پیگیری می‌کنیم تا مشاورین املاک خدمات پیشرفته‌تری در کشور ارائه دهند، از جمله خدمات مشاوره حقوقی و تضامنی برای اجاره و بازدیدها. این تغییرات می‌تواند حالت بیزینس و کسب و کارشان را تغییر دهد.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه خاطر نشان ساخت: ما قصد داریم از صلاح فنی و مهندسی و تیم‌های همراه با وزارت راه و شهرسازی استفاده کنیم. در حال حاضر سه نوع مشاور املاک داریم که از این تغییرات استقبال کرده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین سایت‌های اختصاصی مانند دیوار و شیپور برای مشاورین املاک ایجاد شده که استقبال خوبی داشته‌اند.

انتهای پیام/


تحول در کسب و کار مشاورین املاک با راه اندازی سامانه خودنویس

منبع: بــرنا
? تحول در کسب و کار مشاورین املاک با راه اندازی سامانه خودنویس