تحقق جریان‌سازی عقاید شیعه در پیاده‌روی اربعین | اخبار استان کرمان

حضور در پیاده‌روی اربعین نه تنها یکی از نشانه‌های انسان مؤمن است بلکه این عمل مستحب در دل خود هزاران اثر دارد که به گفته کارشناسان جریان‌سازی عقاید شیعه در پیاده‌روی اربعین محقق می‌شود.  به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» این روزها خبر مهم چیزی جز اجتماع میلیونی شیعیان جهان و عاشقان […]


حضور در پیاده‌روی اربعین نه تنها یکی از نشانه‌های انسان مؤمن است بلکه این عمل مستحب در دل خود هزاران اثر دارد که به گفته کارشناسان جریان‌سازی عقاید شیعه در پیاده‌روی اربعین محقق می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» این روزها خبر مهم چیزی جز اجتماع میلیونی شیعیان جهان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) آن‌ هم با حضور در پیاده‌روی اربعین نیست.

به تاکید کارشناسان پیاده‌ری اربعین بزرگ‌ترین اجتماع جهانی است که شیعیان به آن تحقق بخشیدند و توانسته‌اند جلوه واقعی و زیبای اسلام را به نمایش بگذارند.

شکست اسلام داعشی از آثار پیاده‌روی اربعین

مهلا نقیب‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به حضور پرشور و شعور مسلمانان و خاصتاً شیعیان در پیاده‌روی اربعین گفت: این‌که هر سال استقبال از پیاده‌روی اربعین نسبت‌به سال گذشته بیش‌تر می‌شود نشان از آگاهی و دین‌داری مردم دارد.


عضو تیم ملی کیک بوکسینگ واکو جمهوری اسلامی ایران  پیاده‌روی اربعین را نشان از قدرت شیعیان در جهان دانست و گفت: در هیچ اجتماعی در جهان نخواهید یافت که عده‌ای عاشقانه به سوی یک قطب حرکت کنند در حالی‌که عده‌ای دیگر نیز عاشقانه از آنان پذیرایی و استقبال می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که سختی‌ها و مشکلات در مسیر پیاده‌روی اربعین سبب می‌شود تا افراد صبر و شکیبایی بیاموزند، توضیح داد: حضور در موج خروشان پیاده‌روی اربعین، دیدن هزاران عاشق در این مسیر و از طرفی تحمل مشکلات راه افراد را صبورتر و جهان‌بینی‌شان را گسترده‌تر می‌کند.
 
نقیب‌زاده عنوان کرد: در پیاده‌روی اربعین نه تنها شیعیان بلکه ادیان دیگر از جمله مسیحی، زرتشتی و … حضور دارند از طرفی شیعیان عراق با روی گشاده خارج از این‌که افراد دارای چه قومیت و مذهبی هستند از آن‌ها تنها به این دلیل که عاشق و زائر امام حسین (ع) هستند پذیرایی می‌کنند و این شکوه ما را به دوران امامت امام زمان (عج) بشارت می‌دهد ضمن این‌که این پیاده‌روی خودش تجدید عهد با امام زمان (عج) است.

نقیب‌زاده ادامه داد: هم‌نشینی و هم‌زیستی شیعیان در زمان پیاده‌روی اربعین باعث آشنایی فرهنگ‌ کشورها با یکدیگر شده است بنابراین این زمان بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ کشورها به یکدیگر است.
 
عضو تیم ملی کیک بوکسینگ واکو جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: شکوه پیاده‌روی اربعین و آوازه آن تا جایی رسیده است که پیروان سایر ادیان نیز برای حضور در این اجتماع بزرگ مشتاق شده‌اند تا بتوانند از نزدیک این شور حسینی و اشتیاق را لمس کنند و نظاره‌گر اجتماع بزرگ شیعیان باشند چرا که آن‌ها چنین تجمع به این عظمت آن‌هم در طول چندین روز را نداشته‌اند.
 
وی توضیح داد: شیعیان جهان با این اجتماع بزرگ، یک مانور و رژه عظیم در راستای اقدامات ضد بشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل بیت (ع) نشان می‌دهند و باعث شکست اسلام داعشی شده‌اند.

تحقق جریان‌سازی عقاید شیعه در پیاده‌روی اربعین
حجت‌الاسلام علی جلالی در گفتگو با خبرنگاراجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که در آموزه‌های دینی به زیارت ائمه معصوم علیه‌السلام اشاره شده است، گفت: حضرت امام رضا (ع) زیارت ائمه اظهار را از وظایف شیعیان می‌داند، در زیارت جامعه کبیره به زیارت همه ائمه سفارش شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: در روایات به زیارت امام حسین (ع) بسیار تاکید و سفارش شده است و این تاکید در روز اربعین بیش‌تر است تا آنجا که حضرت امام حسن عسگری (ع)  یکی از نشانه‌های مؤمن را زیارت اربعین امام حسین (ع)  می‌داند.
 
وی عنوان کرد: زیارت ابعین زمانی دارای ثواب بیش‌تری است که با پای پیاده باشد که ثواب بسیار زیادی در آن متواتر است و تاکید شده که برای زیارت امام حسین (ع) تا جایی که ممکن است پیاده انجام شود.

جلالی تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین فرصتی است تا در خصوص باروها و عقاید شیعه جریان‌سازی شود خوشبختانه هر ساله شاهد علاقه، اشتیاق و حضور بیش‌تر شیعیان و مسلمانان به پیاده‌روی اربعین هستیم که نشان از آگاهی شیعیان برای حضور در این مسیر است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: از جمله  باور دینی ما این است که در آخر الزمان همه ادیان زیر پرچم حضرت بقیه الله خواهند بود از این‌رو پیاده‌روی اربعین زمینه‌سازی برای ظهور است.
 
پیاده‌روی اربعین الگوی صلح میان پیروان ادیان
فاطمه معین‌الدینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به اشاره به آثار پیاده‌روی اربعین گفت: آثار زیارت امام حسین (ع) در اربعین بخشی فردی و بخشی جمعی یا اجتماعی است.

وی ادامه داد: در پیاده‌روی اربعین به‌واسطه آن شرایط معنوی که بر در مسیر بین نجف تا کربلا حاکم است گویی انسان در یک مسجد حضور پیدا کرده و سعی می‌کند در این مسیر گناه نکند بنابراین از آثار فردی پیاده‌روی اربعین خودسازی و تهذیب نفس است.

مسئول حوزه علمیه حضرت زینب (س) با تاکید بر این‌که در مسیر پیاده‌روی اربعین افراد آرامش روحی و روانی کسب می‌کنند، توضیح داد: تمرین صبر و استقامت در مسیر پیاده‌روی اربعین همراه است چراکه در این مسیر سختی‌هایی وجود دارد.
 
معین‌الدینی عنوان کرد: به‌دلیل توجه خاص امام حسین (ع) در این مسیر به زائرانش حب و توجه زائران به ولایت نیز بیش‌تر و موجب تقویت دین‌داری می‌شود و افراد شاکر نعمت‌هایی می‌شود که خداوند به‌واسطه دین اسلام به آن‌ها عنایت کرده است.

این استاد حوزه به آثار اجتماعی پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و توضیح داد: مهم‌ترین اثر پیاده‌روی اربعین همبستگی و وحدت است افراد در این مسیر شاهد حضور افراد با ادیان مختلف از جمله مسلمان، مسیحی، زرتشی و … از کشورهای مختلف از جمله چین، آذربایجان، آمریکا و … در این مسیر هستند.

مسئول حوزه علمیه حضرت زینب (س)  با اشاره به این‌که در مسیر پیاده‌روی اربعین شاهد حضور فرقه‌های متعدد هستیم، عنوان کرد: این موضوع ما را به تامل وامی‌دارد، همچنین در این مسیر موکب‌ها از فرقه‌های مختلفی برپا هستند که شور و شعور دینی و سیاسی در ما زنده می‌شود.

وی بیان کرد: در مسیر پیاده‌روی اربعین تذکر اخلاقی به یکدیگر داده می‌شود از طرفی توجه به مسئله امر به معروف صورت می‌گیرد همچنین تعاون و همکاری در این مسیر موج می‌زند.

معین‌الدینی افزود: افراد بدن هیچ چشم‌داشتی به یکدیگر کمک می‌کنند و همدیگر را طعام می‌دهند که از جمله ویژگی‌های حکومت امام مهدی (عج) است، تعاون، ایثار محقق می‌شود و شاهد اوج انفاق هستیم.

این استاد حوزه تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین شکست اسلام داعشی در برابر اسلام ناب محمدی است چراکه اسلام داعشی چهره‌ای خشن از اسلام را به جهانیان عرضه کرده بود.
 
وی با تاکید بر این‌که داعش چهره‌ای غیرانسانی از اسلام را به نمایش گذاشته بود، بیان کرد: در راهپیمایی اربعین شاهد هستیم که مسلمانان از ملیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت اما در زیر پرچم اسلام ناب محمدی عشق و ارادت‌شان را نشان می‌دهند و در کنار یکدیگر با محبت و برادری رفتار می‌کنند و حتی نسبت‌به ادیان دیگر نیز محبت و اکرام دارند.

مسئول حوزه علمیه حضرت زینب (س) افزود: در پیاده‌روی اربعین شاهد هستیم که ملیت و مذهب مهم نیست و مسلمانان نسبت‌به یکدیگر ایثار دارند در حالی‌که در اسلام داعشی شاهد افراطی‌گری و تحریفات بودیم بنابراین پیاده‌روی اربعین پدیده جهانی و الگوی صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف است.  

معین‌الدینی با اشاره به دلایل حضور مسلمانان و ادیان مختلف در پیاده‌روی اربعین گفت: این موضوع نشان از توجه به امام حسین (ع) دارد چرا که جنبه ظلم‌ستیزی امام حسین (ع) مورد توجه همه ادیان است.
 
وی با اشاره به این‌که دین مسیحیت کتابی به‌نام «الحسین فی الفکر المسیحی» دارد، تشریح کرد: در این کتاب از تفکر امام حسین (ع) زیبا یاد شده است و  به موضوع عاشورا و ظلم‌ستیز امام حسین (ع) اشاره شده است که این ویژگی در مرام و مسلک حضرت عیسی (ع) وجود دارد بنابراین این وجه مشترک بین انبیای الهی با امام حسین (ع) است که سبب می‌شود افراد علاقه‌مند شوند تا زیر بیرق امام حسین (ع) قرار بگیرند.
 
انتهای خبر/ پسند

 


تحقق جریان‌سازی عقاید شیعه در پیاده‌روی اربعین

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? تحقق جریان‌سازی عقاید شیعه در پیاده‌روی اربعین