تاکید وزیر کشور بر رعایت مقررات در نرخ بلیت هوایی ایام اربعین

به گزارش نذیر کرمان، صدو بیست و ششمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی روز دوشنبه در تالار پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور تشکیل شد و تازه ترین هماهنگی ها در مورد نحوه برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین بین دستگاه های مسوول به عمل آمد. دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در پایان این نشست و در جمع […]



به گزارش نذیر کرمان، صدو بیست و ششمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی روز دوشنبه در تالار پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور تشکیل شد و تازه ترین هماهنگی ها در مورد نحوه برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین بین دستگاه های مسوول به عمل آمد.

دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در پایان این نشست و در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات متنوعی که در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی راهپیمایی اربعین بحث حمل و نقل است و در این جلسه پیگیری های لازم در این مورد انجام شد. همچنین بحث زیرساخت ها و تکالیفی که هر یک از دستگاه های دولتی و غیر دولتی در این زمینه پذیرا شده اند، از دیگر موضوعات این جلسه بود.

وحیدی ضمن اشاره به هماهنگی هایی که با دولت عراق در زمینه مراسم اربعین حاصل شده است؛ موضوعات بهداشتی را در داخل و خارج از مرز ایران مهم دانست که در دستور کار ستاد مرکزی اربعین قرار دارد.

وزیر کشور ابتدای ماه صفر را به روال سال های گذشته شروع مراسم اربعین دانست و افزود: امیدواریم زوار اربعین مدیریت بهتری در زمان بندی سفر داشته باشند و تلاش کنند از همان ابتدای ماه صفر زیارت خود را آغاز کنند تا در انتها دچار مشکل نشوند، چرا که پس از پایان اربعین مواکب ایرانی شاید بیش از دو یا سه روز نتوانند خدمات ارائه دهند و از این رو باید تلاش کرد که در بازه زمانی یاد شده قرار گیرند.

مدت زمان سفر از موارد دیگری بود که وزیر کشور به آن اشاره کرد و بازه زمانی شش الی هفت روز یا کمتر را مدت زمان مناسب برای اقامت در کشور عراق عنوان کرد.

وی در ادامه در رابطه با توسعه حمل و نقل عمومی زمینی و هوایی اظهار کرد: انشالله با تدابیری که عزیزان ما در وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کرده اند، از ظرفیت های بیشتری نسبت به سال های گذشته در حمل و نقل استفاده خواهد شد.

وزیر کشور ثبت نام در سامانه سماح را از ملزومات اصلی حضور در راهپیمایی اربعین دانست و در ادامه افزود: عزیزان ما در سازمان حج و زیارت که این سامانه متعلق به آن است تلاش های ارزنده ای در این زمینه انجام داده اند و امیدواریم با توجه به پیش بینی های انجام شده در این زمینه مشکلی نباشد.

وی افزود: توجه به موضوع گرما از موضوعات مهم راهپیمایی اربعین امسال است که باید به شکل ویژه مورد توجه زائران، موکب ها و سایر ارائه دهندگان خدمات به زائرین محترم قرار بگیرد.

وزیر کشور در مورد فاصله ورود زائران ایرانی از اول صفر تا برپایی مواکب عراقی که معمولا از دهم صفر است، اظهار کرد: مواکب ایرانی در این فاصله با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات به زائران خدمات ارائه خواهند داد؛ البته صحبت هایی شده است که برخی از مواکب عراقی نیز در این فاصله فعال شوند تا خدمت بهتری به زوار ارائه گردد.

وی افزود: کاروان های دانش آموزی در چارچوب ضوابط و قوانین می توانند همانند سال های گذشته در راهپیمایی اربعین شرکت کنند و جوانان جزء بهترین اقشاری هستند که می توانند در این سفر معنوی شرکت کنند و از آن بهره مند شوند.

سفر اربعینی از طریق مرزهای دریایی از موارد دیگری بود که وزیر کشور به آن اشاره کرد و تصریح کرد در ادامه برنامه های سال گذشته حمل و نقل دریایی امسال نیز مورد توجه است و در همین زمینه دولت عراق بندر جدیدی نیز افتتاح کرده است، اما در زمان حاضر نمی تواند بار زیادی از زائرین را شامل شود و این مسیر در سال های آینده بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در مورد حرکت اتوبوس ها به صورت مستقیم از داخل خاک ایران به شهرهای مذهبی عراق نیز گفت: دولت عراق به دلیل شلوغی جاده های این کشور در روزهای مراسم اربعین، آمادگی لازم برای ورود اتوبوس های ایرانی به خاک این کشور نداشت، البته سلسله امکاناتی پیش بینی خواهد شد تا در صورت جواب ندادن حمل و نقل داخلی عراق، از آن اتوبوس ها در مواصلات مختلف استفاده شود.

وی در پایان اظهار کرد : همه عزیزان دست اندرکار راهپیمایی بزرگ اربعین با نیت سهیم شدن در این حرکت بزرگ معنوی باید امور را در دستور کار قرار دهند و از این رو از هرگونه اجحاف در خصوص زائران خودداری نمایند تا انشالله همه از این مراسم پربرکت بهره مند شوند.

انتهای پیام/


تاکید وزیر کشور بر رعایت مقررات در نرخ بلیت هوایی ایام اربعین

منبع: بــرنا
? تاکید وزیر کشور بر رعایت مقررات در نرخ بلیت هوایی ایام اربعین