تاکسی برقی به کرمان رسید

نخستین تاکسی برقی در شهر کرمان با حضور استاندار، شهردار و جمعی از مسئولان و مدیران شهری رونمایی شد. به گزارش نذیر کرمان و بخ نقل از خبرگزاری ایمنا، مراسم رونمایی از نخستین تاکسی برقی در شهر کرمان امروز _یکشنبه بیست‌ویکم مرداد_ به یاد شهید محمدرضا طالبی‌زاده از شهدای غواص و با حضور استاندار، شهردار […]


نخستین تاکسی برقی در شهر کرمان با حضور استاندار، شهردار و جمعی از مسئولان و مدیران شهری رونمایی شد.

به گزارش نذیر کرمان و بخ نقل از خبرگزاری ایمنا، مراسم رونمایی از نخستین تاکسی برقی در شهر کرمان امروز _یکشنبه بیست‌ویکم مرداد_ به یاد شهید محمدرضا طالبی‌زاده از شهدای غواص و با حضور استاندار، شهردار و جمعی از مسئولان و مدیران شهری برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به اضافه‌شدن ۱۰۰ خودروی برقی، اظهار کرد: باید تاکسی‌دارانی که به سمت خودروی برقی می‌آیند را حمایت کنیم و برای آن‌ها تسهیلات ویژه در نظر بگیریم.

وی همراهی دستگاه‌های اجرایی را برای توسعه فرهنگ استفاده از خودروی برقی ضروری خواند و افزود: استفاده از خودروهای برقی، نگاه شهروندان و گردشگران را به شهر کرمان متفاوت خواهد کرد و باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم.

تاکسی برقی به کرمان آمد

تسهیلات یک میلیارد تومانی برای خرید تاکسی برقی

محسن تویسرکان شهردار کرمان ناوگان حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه تاکسیرانی را نیازمند تحول دانست و با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی پویاتر به بهبود ترافیک منجر می‌شود، گفت: از لحاظ زیست‌محیطی عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی، به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

وی ادامه داد: با پیگیری و تعامل با شرکت‌های خودروساز و بخش خصوصی، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و جلساتی هم با رانندگان تاکسی خط فرودگاه داشتیم تا تسهیلات یک میلیارد تومانی قرض‌الحسنه برای خرید تاکسی‌های برقی داده شود.

شهردار کرمان تصریح کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ از تاکسی‌های برقی در برنامه‌های ویژه و جابه‌جایی مهمان‌های خود استفاده کنند تا خرید تاکسی‌های برقی، توجیه اقتصادی پیدا کند.

 

۱۰۰ دستگاه تاکسی برقی آماده واگذاری است

تویسرکانی با اشاره به اینکه ۱۰۰ دستگاه تاکسی آماده واگذاری است، گفت: شرکت‌های خودروساز طرف قرارداد برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ متعهد شده‌اند؛ شهرداری هم آماده واگذاری زمین و راه‌اندازی ایستگاه شارژ است؛ ضمن اینکه از برق خانگی هم می‌توان برای شارژ این خودروها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان مناسب نیست، تصریح کرد: به‌خاطر محدودیت‌ها و مشکلات، نمی‌توانیم به مترو و خطوط BRT فکر کنیم؛ اما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم که در آینده نزدیک بتوانیم شاهد تحول چشم‌گیری در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان باشیم.

تاکسی برقی به کرمان آمد

۲۰۰ خودروی ژاپنی وارد کرمان می‌شود

صفری مدیرعامل شرکت کریمان‌موتور نیز با اشاره به همکاری این شرکت در نوسازی ۴۰۰ تاکسی و خرید ۵۰۰ کامیون برای دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان کرمان طی سال‌های اخیر، بیان کرد: با وجود تحریم‌ها در زمینه خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس برای شهر کرمان نیز همکاری داشتیم.

وی از افزایش تولید خودروی برقی به ۲۵ هزار دستگاه تا سال آینده و ورود ۲۰۰ دستگاه خودروی ژاپنی به کرمان با انعقاد قرارداد برای تولید خودروی ژاپنی خبر داد و خاطرنشان کرد: این خودروی برقی ۴۶۰ کیلومتر مسافت می‌پیماید، گارانتی شش ماهه و ۶۰۰ هزار کیلومتر دارد.

تاکسی برقی به کرمان آمد

کرمان از پیشگامان استفاده از خودروهای برقی است

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان نیز یا ابراز تأسف از اینکه اتوبوس‌های فعال سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرمان در سال ۱۳۹۰ بیش از ۲۰۰ دستگاه بود و اکنون به کمتر از ۱۰۰ دستگاه رسیده است، گفت: باید بخشی از این عقب‌ماندگی را در حوزه تاکسی جبران کنیم.

وی با بیان اینکه دنیا به سمت تبدیل تاکسی‌های با سوخت فسیلی به تاکسی‌های هیبریدی می‌رود، افزود: در حال حاضر زمینه‌ای فراهم شده و دولت حمایت می‌کند، خوشبختانه شهر کرمان جزو شهرهای پیشگام کشور در این حوزه است و امیدوارم خدا توفیق دهد این روند را ادامه دهیم.


تاکسی برقی به کرمان رسید

منبع:یـزدان کـرمان
? تاکسی برقی به کرمان رسید