تامین مواد اولیه یکی از مشکلات بزرگ بخش تولید است

فت فتو ـ گروه اقتصاد: رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونۀ استان کرمان گفت:«سامانه‌ای داریم که مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را اخذ می‌کنیم و تاکنون،بیش از ۲۰۰ نوع مسئله و مشکل در حوزه‌هایی از جمله بانکی،مالیاتی،تامین اجتماعی،محیط زیست،گمرکی و مالی ثبت شده است». […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد: رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونۀ استان کرمان گفت:«سامانه‌ای داریم که مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را اخذ می‌کنیم و تاکنون،بیش از ۲۰۰ نوع مسئله و مشکل در حوزه‌هایی از جمله بانکی،مالیاتی،تامین اجتماعی،محیط زیست،گمرکی و مالی ثبت شده است».

بیگ‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر،تامین مواد اولیه،یکی از مشکلات بزرگ بخش تولید است،افزود:«یکی از مشکلات حوزۀ معادن،مستهلک بودن ماشین‌آلات این حوزه است. بررسی که کردیم،متوجه شدیم ضوابط و مقرراتی که برای تامین ماشین‌آلات از محل واردات در سال‌های گذشته اتخاذ شده بود،جریان تامین ماشین‌آلات را کند کرده است چرا که تامین ماشین‌آلات معدنی را با قانون خودرو در یک ردیف دیده‌اند در حالی که نباید این‌طور باشد».

وی ادامه داد:«ستاد تسهیل به دنبال رفع این ۲۰۰ مانع و مشکل بر سر راه تولید است اما باید همزمان،موتور تولید مشکلات هم خاموش شود یا حداقل سرعت آن را کند کنیم و در این راستا،لازم است دستگاه‌های مختلف،ثبات در ضوابط و مقررات را مدنظر قرار دهند».

به گزارش خبرنگار فت فتو،وی ۲۸ مهرماه در ادامۀ اظهارات خود یادآور شد:« از لحاظ داخلی و خارجی در شرایط بسیار متغیری قرار گرفته‌ایم و گاهی از فرصت‌هایی که فراهم می‌شود استفادۀ لازم را نمی‌بریم؛ به عنوان مثال،اگر در کشورهای اروپایی،تقاضا برای ذغال رو به تزاید است،ما ممنوعیت صادرات آن محصول را اعمال کردیم. در ستاد،با چنین موانعی روبرو هستیم».

وی با بیان اینکه موضوع استاندارد هم برای تولید موانعی دارد،گفت:«به‌عنوان مثال،برای ماشین‌آلاتی که تایید استانداردهای دنیا را گرفته است،در کشور مسائلی ایجاد می‌کنیم».

بیگ‌زاده با تاکید بر اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کنار تولید کنندگان است،اظهار کرد:«چند جلسۀ ویژه برای رفع موانع تولید شرکت ملی مس ایران برگزار می‌کنیم تا بتوانند به اهدافی تعیین کرده‌اند برسند». / الف

 




تامین مواد اولیه یکی از مشکلات بزرگ بخش تولید است

منبع:خبر کرمان
?

تامین مواد اولیه یکی از مشکلات بزرگ بخش تولید است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی