تامین برق مشکل اصلی صنایع جنوب استان کرمان

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت:«در جنوب استان ۲۰ نوع مادۀ معدنی از جمله مس،طلا و کرومیت شناخته شده و مس جنوب جزو زون‌های مهم کشور است». مسلم مروجی افزود:«در حال حاضر ۴۵۰۰ نفر در بخش صنایع معدنی جنوب مشغول به کار هستند و حدود ۱۰۰۰ نفر نیز […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت:«در جنوب استان ۲۰ نوع مادۀ معدنی از جمله مس،طلا و کرومیت شناخته شده و مس جنوب جزو زون‌های مهم کشور است».

مسلم مروجی افزود:«در حال حاضر ۴۵۰۰ نفر در بخش صنایع معدنی جنوب مشغول به کار هستند و حدود ۱۰۰۰ نفر نیز تا پایان سال در این بخش مشغول خواهند شد».

او با اشاره به تولید سالانه حدود ۴٫۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در جنوب استان ادامه داد:«تقریبا ۴۵ درصد مجوزهای صنعتی،در حوزۀ فرآوری محصولات کشاورزی است؛ به طوری که بیش از ۳۰ درصد این مجوزها در بخش فرآوری و ۱۵ درصد آن‌ها در حوزۀ خدمات بخش کشاورزی است».

وی سپس با یادآوری قول مساعد آب منطقه‌ای برای تامین آب صنعت و معدن جنوب استان کرمان اظهار کرد:«در حوزۀ اسفندقه با مشکل آب مواجهیم».

وی اضافه کرد:«تامین برق مشکل اصلی صنایع جنوب استان کرمان است».

به گزارش فت فتو به نقل از ایسنا کرمان،وی یکم بهمن‌ماه در جلسۀ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی مسائل توسعه معادن جنوب استان گفت:«۱۱۰ پروانه بهره برداری معدن در جنوب استان صادر شده که ۵۵ مجوز آن  مربوط به صنایع معدنی است».

وی بیان کرد:«۷۰ درصد جنوب کرمان در قالب ۱۴ پهنه،پهنه‌بندی شد و برای ۱۰ پهنه پروانه اکتشاف صادر شده و پهنه جبالبارز جیرفت که یکی از مهم‌ترین ذخایر معدنی است،در اختیار شرکت گهر زمین قرار گرفته که این پهنه تا انتهای سال آینده اکتشاف می‌شود». / الف




تامین برق مشکل اصلی صنایع جنوب استان کرمان

منبع:خبر کرمان
?

تامین برق مشکل اصلی صنایع جنوب استان کرمان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی