تاب‌آوری و نشاط اجتماعی با ظرفیت هنر تقویت شود

کرمان – فت فتو – دبیر کمیسیون فرهنگی و هنری مجمع ملی جوانان کشور گفت: در شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی، اغلب افراد دچار محدودیت در فعالیت های خود شده اند که نیاز است ضمن افزایش تاب آوری، نشاط اجتماعی در جامعه بویژه برای جوانان با بهره گیری از ظرفیت فرهنگی و هنری ملی – اسلامی […]

کرمان – فت فتو – دبیر کمیسیون فرهنگی و هنری مجمع ملی جوانان کشور گفت: در شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی، اغلب افراد دچار محدودیت در فعالیت های خود شده اند که نیاز است ضمن افزایش تاب آوری، نشاط اجتماعی در جامعه بویژه برای جوانان با بهره گیری از ظرفیت فرهنگی و هنری ملی – اسلامی افزایش یابد.

آبان ملک محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: استفاده از ظرفیت های موجود فرهنگی در کشور با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص می تواند در تقویت نشاط اجتماعی و توسعه فضاهای فرهنگی موثر باشد.

وی اظهارداشت: توجه و تمرکز به ارتقای سطح فرهنگی جامعه همواره باید در دستور کار متولیان فرهنگی باشد و آموزش درست مفاهیم فرهنگی، هنری و دیگر مسائل تخصصی نباید به صورت سطحی دنبال شود، بلکه جامعه نیاز به عمق بخشی فرهنگی دارد.

دبیر کمیسیون فرهنگی و هنری مجمع ملی جوانان کشور تاکید کرد: در روزهایی که به واسطه کرونا حوزه فرهنگی با کاهش فعالیت مواجه بوده است، رسیدگی به مسائل فرهنگی و افزایش پاتوق های فرهنگی و هنری، برگزاری مداوم جشنواره های فرهنگی و هنری فصلی و متناسب با موضوعات و مناسبت های روز با عادی تر شدن شرایط باید قوی تر از قبل از سر گرفته شود.  

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر از لحاظ اقتصادی ضعیف است و نیاز به کمک برای ادامه فعالیت دارد و ساخت فرهنگسراها، گالری ها و مراکز فرهنگی، افزایش چاپ و نشر در موضوعات مختلف، اختصاص بودجه به طرح های فرهنگی و هنری و افزایش بودجه انجمن های فرهنگی و هنری باید مورد توجه باشد.

ملک محمدی با بیان اینکه بهترین و بیشترین تاثیر انتقال پیام در قالب یک اثر هنری ارائه می شود اظهار داشت: هنر متعالی و سازگار با ارزش های ملی، اسلامی و بومی جامعه ما در قالب های مختلف تولید و عرضه می شود که ضمن بالا بردن سطح فرهنگ جامعه، چرخه اقتصادی و اشتغال نیز به همراه دارد.

ارتباطات بین المللی فرهنگ و هنر ایران را تقویت می کند

وی همچنین با اشاره به لزوم ارتباطات و تبادل بین المللی در حوزه های فرهنگی و هنری بیان کرد: حمایت از هنرمندان و معرفی آثار هنرمندان کشور به جشنواره های خارجی، ارتباط فرهنگی میان ایران و کشورهای مختلف جهان، اختصاص بودجه برای ساخت فیلم، چاپ، نشر و برگزاری نمایشگاه های سالانه آثار بین المللی در ایران برای شناخت و روابط هنری کشورها و هنرمندان خارجی از جمله راهکارهایی است که هنر ایران را هر چه بیشتر در جهان معرفی و تقویت می کند.

ملک محمدی تاکید کرد: استان کرمان به لحاظ غنای فرهنگی، پیشینه تاریخی و شخصیت های پرآوازه ملی و جهانی در حوزه فرهنگ و هنر ظرفیت های بسیاری دارد که توجه به آنها زمینه شکوفایی هر چه بیشتر این حوزه را فراهم می آورد.

اولویت های جوانان در حوزه های هنری شناسایی می شود

دبیر کمیسیون فرهنگی و هنری مجمع ملی جوانان کشور تصریح کرد: سعی داریم در حوزه فرهنگی و هنری نیازها و اولویت های روز جوانان را بیشتر شناسایی کنیم و فعالیت ها را به سمت تصدی گری خود مردم، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر ببریم تا مسائل تخصصی تر انجام شود.

وی با اشاره به اشتغال به عنوان مشکل مهم جوانان امروز افزود: وقتی بخش های فرهنگی و هنری به حرکت درآیند، زمینه فعالت و اشتغال خودبه خود فراهم خواهد شد که دولت برای این مهم باید حمایت های معنوی و مادی را انجام دهد.




تاب‌آوری و نشاط اجتماعی با ظرفیت هنر تقویت شود

منبع:ایرنـا
? تاب‌آوری و نشاط اجتماعی با ظرفیت هنر تقویت شود